.

Sabtu, 9 Julai 2016

SELAMAT SAMPAI






GUA DAH

SELAMAT 

PULANG 

DARI

KAMPONG


PAGI INI
gua sampai malam tadi
kuala lumpur senyap
pagi ini gua bangun awal
jai dan ezi masih tidoo
gua nak sarapan
kah kah kah
lemang tak da
rendang tak ada
tapai tak ada
gua kembali sediakala
minum kopi dan biskut hup seng
kah kah kah
gua buka FB 
semua gambar raya
bila tengok gambar raya
gua senang hari kita masih melayu
walau pun ada malaon
nak jadikan kita ini arab
kah kah kah


ADA RANCANGAN
dalam kepala gua
ada banyak pekara nak buat
tapi tak tahu mana satu
nak buat teater
nak terbit buku
nak masuk meminang
nak mandi laut
nak cari ikan
nak tanam rumbia
ada macam macam
tapi gua rasa gua wajib
teruskan menulis 
gua rasa memoir gua
lama terbengkalai
juga keluarkan buku budaya/filem
dah lama siap 
tergantung tak muncul
kerana gua ingat masuk jil
sekarang semua beres
gua wajib teruskan
ini yang gua nak dulukan

BAYANGAN EZI
ini gambar ezi 
dia tak senang hati di kampong
kena tido bawah pokok rambutan
selalu kena ikat  
dam dam dum mercun berbunyi
ezi jadi takut
jai dah tua dia tak ambil pot
satu mata dah tak boleh pakai
panggil nama dah tak dengar
mercun ke bunga apai ke
semua jai tak ambil pot









MASUK MEMINANG
gua tak boleh beri tahu
ini rahsia negara
sorri bro 
bukan untuk semua telinga
kah kah kah


-----------

7 ulasan:

Suku Samdol berkata...

Apakah Tuan TT cuba mengelak dari disertakan dalam senarai nama gagalist utk tahun hadapan?
kah kah kah
Welcome back TT

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulilah

Baguslah masok meminang

Lelaki mesti ada ZURIAT

Lebih lebih lagi LELAKI LELAKI

Bukan semua LELAKI LELAKI , banyak yang BACHOOL

Ada jadi SOTONGMAN , JIN-MAN , PORNOWI , SAPUMAN dan macam macam

Ada jadi NAJIS aka TAIK sampai Juta Juta LAHAP DEDAK

Jafi lah LELAKI CONTOH TUN atau TUNKU

Yang lain LAHANAT saja

Tanpa Nama berkata...

Nk masuk meminang. Ni yg aku nk dengar. Lama dah dok suruh tt kawen. Batang paip kalo dibiar lamo pon boleh reput. Dlm ilmu mekanikal mesti ado bolt n nut. Nk tanya bro tt mazhab apo? Bela anjing selambo jer. Ako pon suka anjing. Tapi tang najis berat tu jadi masalah. Huhuhuhu

Tanpa Nama berkata...

Nk masuk meminang. Ni yg aku nk dengar. Lama dah dok suruh tt kawen. Batang paip kalo dibiar lamo pon boleh reput. Dlm ilmu mekanikal mesti ado bolt n nut. Nk tanya bro tt mazhab apo? Bela anjing selambo jer. Ako pon suka anjing. Tapi tang najis berat tu jadi masalah. Huhuhuhu

Tanpa Nama berkata...

Mazhab Maliki lah bro...

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Solo moLo laa tloh MP Nonton jerman

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah!
Jangan calon TT nnt org German sudah. Hahaha!