.

Selasa, 23 Ogos 2016

DARI KAMUS DEWAN





KAMUS DEWAN

CIPLAK:

 "perbuatan meniru atau mengutip 
sebahagian atau keseluruhan 
karya orang lain 
tetapi 
mengakui karya tersebut 
sebagai usahanya sendiri".[1][2] 




negara-ku

diciplak dari 

la rosalie

diciplak jadi

 terang bulan

diciplak jadi

negara-ku

ini bukan fitnah

ini fakta

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SETTLE KAT MAT BAHALOL TU DULU

Lagu Lagu ini tak memudharatkan

LAHANAT KAKI DUA tu lagi bahaya

Rakyat miskin papa kedana jadi GILA bila tak makan cukup , anak tak ada susu

MAT KAMPAU

MAT BOROI

MAT LAHAP

Semua suka lah....

Tanpa Nama berkata...

Jadi apa masaalah kamu? Meroyan tak tentu pasal.

Tanpa Nama berkata...

lagu tu, sindirin terhadap tunku abdul rahman oleh pihak indonesia.

yang puak BANGANG, aje yang JUNJUNG seperti pingat EMAS!

pepatah: "toman pakai mahkota, tetap toman"

hakikatnya, SINDIRAN tetap SINDIRAN, walaupun setengah abad!

Tanpa Nama berkata...

kamu fikir ini bukan satu masalah? Inilah mentaliti kelas ketiga. sebab dah terbiasa dgn suasana mcm ni maka anggap ni bukan isu. Tolong la berfikiran kelas pertama. proton tu buatan malaysia atau tolong pasang? kalau nk pingat emas olimpik, kau nk cara 100% usaha sendiri atau kau pujuk usain bolt jgn lari laju, biar kau menang lumba dgn dia. Klo menang emas cara mcm tu kau rasa berbaloi ke? Senang je, kerjasama la dgn bmw, mercedes, porshe, aston martin..cipta lambang, pastu ckp ni kereta buatan malaysia. Apa punya bahalol..Sieg Heil.