.

Selasa, 18 Oktober 2016

BERITA AMAT BAIK





INI BERITA

AMAT BAIK

BANTU BERSIH5

KUMPUL 1 JUTA

KE DATARAN

MERDEKA


Naikkan Kadar GST Sebanyak 8 % Atau Kerajaan Terpaksa Jual Aset Negara
PETALING JAYA: Pakar ekonomi berpendapat kerajaan sedang merancang untuk menaikkan kadar Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) daripada 6% kepada 8%, memandangkan ia tidak mampunyai sumber cukai produktif yang lain.


Jika tidak, kerajaan mungkin terpaksa menjual sebahagian aset Khazanah Nasional Berhad bagi menampung pendapatan kerajaaan buat sementara bagi tahun 2017.

Memandangkan ekonomi dunia menuju kegawatan, pensyarah Universiti Tun Abdul Razak Prof Dr Barjoyai Bardai berkata GST satu-satunya cukai yang sangat produktif dan berdaya maju, ketika cukai korporat dan cukai individu golongan berpendapatan tinggi dijangka menurun.

“Kalau boleh kerajaan mahu laksanakan tahun ini untuk belanjawan tahun depan (2017),” kata Barjoyai kepada FMT.

“Tapi bergantung pada berani atau tidak kerajaan melakukannya. Mungkin mereka pun tak ada pilihan lain sebab tidak ada sumber pendapatan lain untuk diharapkan,” katany

Read more: http://malaysianewsss.blogspot.my/2016/10/naikkan-kadar-gst-sebanyak-8-atau.html#ixzz4NU2xzrJk


WOIT

NAK JUAL APA?

HARTA CINA

DAH REMBAT

APA ADA LAGI

JUALLAH AIR

SUSU BADAK

KAH KAH KAH






----------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tuh lah

Siapa suroh ambik Budak BAHALOL jadi BOSS

Padan muka

DEDAK HABIS

Bahalol jadi DUNGU lah gaya nya

Nampak gaya RAKYAT PAKAI CAWAT balik zaman batu dulu.....

Ha ha ha ha ha ha

BAHALOL YUK !!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

"Prof Dr Barjoyai Bardai berkata GST satu-satunya cukai yang sangat produktif dan berdaya maju, ketika cukai korporat dan cukai individu golongan berpendapatan tinggi dijangka menurun."

Najib dikatakan menolak utk turun kan kadar GST kpd 3%. Kita rakyat Malaysia pula mesti humbankan Najib ke tong sampah sejarah. Tunggu apa lg. Jangan undi BN dlm pilihanraya umum yg akan datang! Susah sangat?

Tanpa Nama berkata...

susu badak khasiat tinggi...tengok naji muka licin gebu montel bibir tak pakai gincu kah kah kah asyik dok minum susu badak...tapi minum susu badak jadi bodoh piang...macam bapa badak... meluru kiri kanan entah apa apa...meraba siang malam mencari bontot slim mlim...kah kah kah aduh semakin seksa kerana susu badak seekor nie... seksa 30 juta plus bangla asia kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

kalo la najib tak bagi rm90 juta kpd hadi, pasti malaysia tak rugi sampai takat macam ni..bila hadi nak saman sarawak report..bila terengganu nak dihududkan..apa guna negara islam kalo pusat2 judi dan perlacuran berleluasa..hotdog punya hadi..

Tanpa Nama berkata...

Mana berita terkini subsidi minyak masak dimansuhkan?