.

Sabtu, 15 Oktober 2016

RAKYAT AKAN SOKONG





SOKONG

SETUJU

IDEA BAIK

LAMA TUNGGU

BOLEH TUBUH

SYARIKAT KHUSUS

CARI MAT NIGERIA

MAT BANGLA

KERJA BERBALOI

UNTUK NEGARA


KOMENTAR
ramai graduan tak ada kerja
mereka boleh tubuh pasukan
tangkap mat indon
tangkap mat bangla
tangkap mat vietnam
tangkap mat burma
tangkap china doll
tangkap mat gelap afrika

bebaskan malaysia
dari pendatang haram



Imigresen cadang ‘bounty hunter’ tangkap PATI

 | October 14, 2016
 Mustafar Ali berkata wang akan diberikan kepada orang awam yang menangkap PATI bagi membantu usaha jabatan itu memerangi sindiket penyeludupan warga asing.






PETALING JAYA: Jabatan Imigresen Malaysia bercadang untuk memberikan ganjaran kewangan kepada orang awam yang membantu menangkap pendatang asing tanpa izin (PATI), lapor Berita Harian.
Ketua Pengarah Imigresen Mustafar Ali berkata ganjaran kewangan kepada mereka yang menangkap PATI itu adalah sebahagian usaha jabatan itu dalam memerangi majikan serta sindiket yang mendalangi penyeludupan warga asing.
Beliau berkata pada masa ini apabila penguat kuasa imigresen melakukan operasi termasuk di sempadan, aktiviti penyeludupan akan dihentikan seketika kerana ada penduduk tempatan yang bersubahat mendedahkan maklumat operasi itu.
“Oleh itu saya mencadangkan tindakan drastik yang mudah dan menjimatkan tetapi berkesan iaitu mewujudkan pasukan sukarelawan seperti bounty hunter (pemburu upahan) yang dipraktikkan di Amerika Syarikat, Mexico dan negara lain.


KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH
KAH PELUANG

BUAT DUIT


-------------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

semua salahkan rakyat...jenayah tinggi salahkan rakyat kata rakyat perlu kerjasama banteras jenayah...pendatanh asing ramai salahkan orang ramai bagi maklumat...kah kah kah yang sepatutnya buat kerja pi mana woi? kah kah kah...kakitangan awam 1.4 juta paling terbesar di dunia tapi salahkan rakyat...apa punya turrr kah kah kah

usop ali berkata...

Takut pak menteri tak setuju jer...APA penguass leh buat.idea tuan bagus...macam idea singapura dilanggar todak.....panglima bijak pandai raja singapura...x boleh selesaikan tapi budak kg dapat selesai kan....APA jadi padanya kemudian......KO pikir LA sendiri..kah kah kah saja Tanya....jangan marah....

Tanpa Nama berkata...

Kalau bounty hunter ada kat malaysia ni...dia orang bukan nak tangkap pendatang haram...dia orang PAU pendatang tu....tak caya?....tanya geng baju merah....kahkahkah.

Nazrio Dond DoLLa berkata...

6 tkt5 kpj

Pegawai kerajaan zaman caLat. ApakaH "caLat"?...CaLat iaLah: menarik "kuLop" (daging seLaput nipis yg menutup kepaLa kontoL kepaLa Lancau), daging itu di tarik di "muat-naiK" sehingga kepaLa Lancau terjebak keLuar, apabiLa kepaLa Lancau tersembuL keLuar, kepaLa itu geLi kerana Lama tersembunyi baLik kuLop tahik paLat pun ada situ ...kuLit Lancau akan terasa agak pedih, anak2 maLayu zaman duLu tak seperti anak2 musLim tempat Lain ...LancawpeLir dah nak berbuLu baru nak khatan baru nak sunat, jadi generasi zaman tu tak ada internet hobi mereka iaLah mencaLat Lancaw-peLir... sebagai pra-syarat kedewasaannya generasi ni Lah yg jadi umnQ cum pegawai2 kerajaan.....$esiapa yg berjaya mencaLat kerajaann dan game zaman tu ...pondar.moneX

yb berkata...

Drama minggu ini, "The Black and 'White' minstrel show" Mister.

Tanpa Nama berkata...

Suka lah bebudak bahalol

Satu KONTOL Lima Puloh

Kalau 5 Juta KONTOL , boleh kaya juta juta lah tak payah kerja DBKL wokay

Melayu kan OTAK PINTER

Ha ha ha ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

Imigresen nak pegi cari pati indon, bangla dan pakistan agak sukar, sebab pati ni bertaburan duduk segala ceruk dari perlis sampailah ke sabah. Lagipun, tak semua balaci iaitu staf bawahan pangkat rendah tu boleh direkrut dan diajak bersama untuk projek duit, ramai je manusia baik jujur dan amanah bertugas, jadi agak bahya nak kongsi rahsia dan kongsi habuan secara sebarangan. Lebih lagi sekarang musim untuk sprm bersinar dengan sinaran lampu limpah 2.6billion kilowatt serupa sang suria milky way supaya keterangan sinar maksima tu dapat membutakan sementara pandangan orangramai seperti yang telah mula dibariskan dengan kes kementerian sukan diikuti kes jabatan air sabah. Nanti ada pegawai pertengahan atau staf bawahan pecah mulot, naya beb kena join berbaris panjat mahkamah. Jadi cara penyelesaian, outsource la! Bagi la alasan tak cukup manpower, kalau adapun staf imigresen nak buat operasi serbuan, pati dah hidu dulu sebab ada insider tip atau orang cam pegawai/kereta imigresen. Kalau outsource kat bounty hunter, depa balaci buat kerja leceh cari dan tangkap pati, upah la sikit, kemudian up lagi sikit 50% ke, kalau senarai setiap indon/bangla/pakistan yang dapat ditangkap tu diberi pada pegawai tertentu, nanti senang la dah tersedia pati untuk diugut dan digunapakai untuk mengundi pru! Projek patriotik tu beb, tangkap pati dan memenangkan pilihanraya, masyuk lagi!