Khamis, 27 Oktober 2016

SERAMBI MEKAH REMBAT TANAH







TIM SERAMBI

MEKAH REMBAT

TANAH ORANG

KAMPONG




Penduduk Kg Laut buat bantahan depan Dun Kelantan

Berpuluh penduduk Kampung Laut, Tumpat, Kelantan berdemonstrasi di perkarangan kompleks pejabat kerajaan negeri, di Kota Bharu hari ini.
Mereka membantah tindakan kerajaan mengambil tapak rumah dan tanah mereka untuk dijadikan tapak projek Warisan.
"Kami mahu rumah bukan waye kulit," adalah antara sepanduk yang dinaikkan oleh mereka di depan pejabat SUK Kelantan yang turut menempatkan Dewan Undangan Negeri Kelantan yang kini sedang bersidang.
"Kami oghe Kampung Laut tolak projek Warisan, Jange hambat kami," juga antara sepanduk dan kain rentang yang dinaikkan.

ORE KAMPONG

DOK BANGUN

LAWEE

MU JANGAN

TIPU AMBO

NANTANG BEROK



-----------------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Serambi Mekah apa lanchow ni sumer cari jalan nak mengharamjadahkan rakyat saja. Kerjaya ahli politik setakat 4-5 tahun saja. Jadi ADUN jadi MP, ikut nasib. Kalo x mampos dlm 5 tahun, boleh lagi jadi calon. Itupun ada calon lain lebih layak. Kene menang pulak jika dipilih pun. Kalo x, alamat melancap sajalah seumur hidup.

Selagi ada terpilih, selagi itulah terus merembat. Makan kenyang2. Kalo boleh sampai cucu cicit boleh merasa.

Allah Taala cuma subjek umpan utk dikepalabutuhkan saja. Itu Allah ini Allah, satu habuk pun tarak. Selepas mati akan dapat. Ini janji haper ntah.. lps mati dapat siksa lagi. Apa dia ingat lepas mati senang2 nak dapat bidadari??? Sedangkan waktu hidup pun berdoa minta pun tak dapat2.. kahkahkah..

Lu rakyat, lu boleh pegi mampos la.

Tanpa Nama berkata...

Nak pakai BENTLEY macam ARAB MAKKAH jugak

Biasa lah

Kan Melayu Melayu tuh

Yang kencing pun Melayu

Bagus lah

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah atas nama islei semuanya halalan toyiban, penduduk2 tu semua kafir harbi kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Hidup ni, ada ulamak ka, xdak ulamak ka, tetap serupa kepalabutuh jugak.

Tapi jika ulamak pun serupa kepalabutuh jugak, bersekongkol dgn kebejatan pemerintah, baling batu sembunyi tangan, ini sudah sampal level betul2 haramjadah.

Jika rakyat masih bertahan dan menunggu saat kejatuhan ulamak dan pemerintah sebegini, itu dipanggil hidup sial namanya.

Nazrio Dond DoLLa berkata...

JaLan hamzaH berapa ringgit se pancut brooo, depan cut boLeh ke broi

Tanpa Nama berkata...

projek warisan ke projek saka..saka2 harun jib masih berkeliaran mencari tuan baru ke? atau projek warisan itu ada projek warisan hudud sejak dulu hingga kini? bila nak saman sarawak report??cepat la sket..dah tak tahan nak tgk najib dtg sebagai saksi kat uk..dlm masa tu fbi juga akan berada di uk..