Selasa, 1 November 2016

BERITA BAIK







Rakyat berang harga bahan api, minyak masak naik serentak

Laman sosial Facebook malam ini dibanjiri komentar orang ramai yang mengecam tindakan kerajaan Umno-BN menaikkan harga bahan api dan harga minyak masak secara serentak berkuatkuasa esok.
Mulai 1 November, harga runcit RON95, RON97 dan diesel naik sebanyak 15 sen seliter menjadikan kenaikan paling tinggi direkodkan untuk tahun ini.

Petrol, diesel naik 15 sen seliter tengah malam ini

Kerajaan akan menaikkan harga runcit petrol dan diesel sebanyak 15 sen bermula tengah malam ini selepas Perdana Menteri dilihat banyak pihak mengumumkan pelbagai jenis ‘gula-gula’ dalam belanjawan yang dibentangkan, 21 Oktober lalu.
Kenaikan bahan api terbabit berkuatkuasa 1 November untuk dua bulan berturut-turut itu merupakan peningkatan tertinggi untuk tahun ini.
INI BERITA

AMAT BAIK

UTK BERSIH5

MINYAK NAIK

ORANG RAMAI

NAIK MINYAK

SATU JUTA

DATARAN

MERDEKA



---------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pasal ni la aku terus daftar jadi pengundi..tunggu PRU14 aku datang..

Tanpa Nama berkata...

Naik 15sen maknanya kena tambah 6rgt setiap kali isi 40liter, kalau 60liter tambah 9rgt. Najib dan semua menteri kabinet tak perlu keluar duit sendiri beli petrol nak ulang alik kerja setiap hari. Malah guna kereta pergi berjalan pergi shopping pun elaun cover. Jadi menteri tak terkesan sikit pun kalau harga petrol naik 50sen atau 50rgt, menteri aiman tak kesah, rosmah lagi la tak turun 1/2gram pun berat badan gedempol dia. Yang terkesan dan semakin kering? Kita semua penyokong bersih dan abu. Tapi yang paling kesian, eh tak kesian pun, yang paling padan muka, ialah 2 kumpulan manusia, pertamanya ramai ahli umno yang tak suka pentadbiran najib tapi masih berdiam diri malah masih keras kepala mempertahankan umno-bn, dan keduanya majoriti rakyat sarawak tak kira melayu, melanau, iban, cina dan lain yang megah memenangkan bn lebih besar dari pilihanraya sebelum, ikut kata adenan satem 1mdb bukan isu bagi sarawak, hangpa semua terima je la hadiah istimewa dari rosmah dan menteri umno kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Kenapa target 1.000,000

Target biar tinggi 2,000,000

Ada HARAPAN dapat 1,000,000 paling kurang

Rakyat bukan bahalol kan

Tanpa Nama berkata...

Harap ramai lg yg marah berapi terus daftar segera. Jgn lupa mengundi bila tiba masanya

Tanpa Nama berkata...

yang berang rakyat swasta..rakyat kerje gomen semuanya senyap sunyi..atau dlm senyap2 diorg menyimpan duit dlm rumah..