Khamis, 11 Mei 2017

BERITA BAIK UNTUK KITA





BERITA BAIK

UNTUK KITA


Ketika Umno rai ulang tahun ke-71, timbul kebimbangan ia tewas di Johor
MESKIPUN pemimpin dan penyokong Umno bakal meraikan sambutan ulang tahun ke-71 dengan gilang-gemilang hari ini, namun terdapat pemberontakan secara diam berlaku di kubu kuat di mana parti Melayu terbesar itu ditubuhkan, iaitu di Johor.
Kemungkinan kehilangan lebih banyak kerusi negeri dan Parlimen di kubu Umno itu dibincangkan oleh pemimpin Johor secara tertutup.
Sebab bermulanya sentimen seperti itu ialah: kemarahan dalam kalangan ahli parti Johor terhadap kepimpinan Umno Pusat di bawah Presiden Najib Razak dan percaya yang pentadbirannya tidak mengendalikan isu kehidupan harian seperti inflasi dan pengangguran golongan belia.
Seorang sumber dalaman Umno berkata pemberontakan itu diterjemahkan kepada lebih banyak sokongan orang Melayu kepada gabungan pembangkang, Pakatan Harapan (PH) terutama Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).
TAPI SAYANG

PARTI PAS

TELAH BELOT

RUSUK TELAH

DITUMBOK

DUIT BERTUKAR

TANGAN 

AMIN






------------------

4 ulasan:

Usop ali berkata...

Tuan TT lupa lot..umno yang ke 71 ni pertubuhan yang makamah dah haram. Ni umno(baru) bro.haram pun haram beb.mereka mana kesah...tetap nak guna umno yang diharam kan tu..ni umno (baru) mula ditubohkan thn 1988 so belum pun 71 tahun tuan TT.ingat tu....

kampong lad berkata...

umno (baru) ditubuh pada thn 1988. 71 thn mai kot mana? ini umpama umur anak dikira dari tarikh lahir bapak. kalau tak kerana che det, parti melayu tu pasti ada nama lain. syiok sendiri 71 thn.

Nazrio berkata...

RusukK Adam,..?? Rusuk umnQ ... ??? RusukK najib..??? Agamawang2 agama Langit, agamawang2 monotiz mengatakang siti Hawa (Eve) it'u Rusuk nya Adam, jadik.! !! apa susaH Mahu mencari RusukK-RusukK umnQ n etc.. .

Tanpa Nama berkata...

hahaha..tumbuk rusuk..da lama tak dengar peribahasa tu..fulussikom..fulussikom..