.

Khamis, 11 Mei 2017

KUASA FULUSIKOM




GUA UDAH

BILANG 

DEMI UMAH

MASLAHAH

DEMI RAKYAT

LU TAK CAYA

INI POWER

FULUSIKOM



Maslahah jadi kata kunci PAS di Selangor

Keputusan muktamad sudah dibuat bahawa tiada lagi kerjasama politik (tahaluf siyasi) antara PAS dengan PKR.

Namun badan tertinggi yang membuat keputusan itu dalam PAS - Majlis Syura Ulama - menyerahkan kepada kepimpinan parti itu di peringkat Selangor untuk membuat langkah selanjutnya.

Itu mesej jelas dinyatakan Setiausaha Majlis Syura Ulama PAS, Tuan Haji  Nik Muhammad Zawazi Salleh hari ini.

Selain PKR, exco Selangor adalah daripada wakil DAP.
Penguasaan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor juga diwujudkan oleh gabuang PKR, DAP dan Parti Amanah Negara (AMANAH).
Daripada 56 kerusi DUN itu, pembangkang - yang diwakili Umno - hanya menguasai 12 kerusi, sama seperti PAS.
Jika PAS menarik diri daripada kerajaan negeri, gabungan PKR, DAP dan AMANAH tetap 32 majoriti di DUN Selangor.
Memberikan justifikasi kepada keputusan Majlis Syura Ulama PAS, Nik Muhammad Zawawi berkata, keputusan mengenai kedudukan mereka di Selangor perlu dibuat berdasarkan kepentingan rakyat.
Alasan sama turut diberikan oleh PAS Selangor.
EN KUNTUM

WA FULUS

WASIKOM

TAK MALUUN

KAH KAH KAH

---------------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Melayu Melayu

Mana boleh pakai

Hati hati nanti di GADAI jugak

Ayahanda dia sapa......

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Wa anmfussykum Naba'aL adhziemmmm

Tanpa Nama berkata...

http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2015/06/06/mat-sabu-letak-semua-jawatan-di-pulau-pinang/

Tanpa Nama berkata...

ya fulus yang fulus..ya fulus yang fulus..ya fulus yang fulus..aaaa..ya fulus yang fulus..kemaslahatan yb pas dalam menjaga sumber fulusikom tak maluuu..

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Take care Q7....
2T (two T) don't pLay pLay wth PAS... Bikos PAS masih pakai two strokes engine n two strokes oiL 2T not stand for 'tukar tiub' Batu api 2T stand up for taki n takiri Q7...sooo SeLagi PAS pakai two strokes engine seLagi tuu bodoH-bodoH perLukan 2T(two-stroke oiL) taki n takiri merusssak aLam Maya onLy....takeeee takeee onLy

Tanpa Nama berkata...

Kau tengok la tt, ni cara2 nak tipu melayu. Alasan pas taknak keluar dari selangor, majlis soru bagitau sebab nak jaga maslahah. Mula2 putuskan tahaluf siyasi (guna bahasa arab), kemudian taknak keluar dari selangor pun guna perkataan arab jugak, MASLAHAH. Bila pusing2 guna bahasa arab, nampak laa mcm nak jaga kepentingan umum dan islamik padahal sebab sayangkan elaun2 yg dapat ribu ribu di selangor.. maka terhangguk hangguklah penyokong walaunta kononnya pemimpin diorang amalkan cara islam dan walaunta pun dapat la tumpang sekali saham akhirat dan tumpang sekaki memantat bidadari. Sekian.

Nota: kesian kat arwah harun din, janji dia nak bawa pas keluar dari selangor tak dipedulikan oleh majlis soru.

Tanpa Nama berkata...

tak paya pakai enjin 2T,
jepang pakai BASIKAL pon bole tawan "semenanjung pariah"
dah LUPA?

alamak melayu mudah LUPA!