.

Ahad, 14 Mei 2017

KUKUHKAN JATI DIRI







BANI MELAYU

WAJIB BERUBAH

KUKUHKAN 

JATIDIRI


JANGAN PANGILL

PETAI - STINK BEANS

PETAI IALAH PETAI







-----------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Keh keh keh keh...jgn tukar awak@kamu@anda dgn ente, aku@saya dgn anta

Dragonfly berkata...

Ddulu budak kl main stink bomb, beli di kedai berdekatan AIA. Budak sekolah st john tau sgt bab nih

Tanpa Nama berkata...

Melayu kan bodoh

Petai tuh hal kecik

Tanah air pun di GADAI

Nak hidup mana pulak

Tuh Melayu

Bangla pun tak gadai Tanah Air

Bangla gadai KONTOL kat janda saja

Tanpa Nama berkata...

Aku bangkang sekerasnya apa yang cuba disampai dalam gambar tu. Petai BUKAN stink beans. Petai adalah STINKY beans. Bau dia, ya Allah, tutup hidung pun masih tembus menusuk, sakit hati aku tu kat sini!!!

Tanpa Nama berkata...

Ya betul! Melayu kalian berubahlah!! Berubah dari tak elok pada baik. Dari buruk pada cantik. Dari teruk pada bagus. Dari busuk pada wangi. Buanglah petai yang busuk tu, bukan sedap mana pun, busuk je yang lebih dan terlebih melampau. Kita nak sangat kat petai yang kita tau sangat busuk tu, saling tak ubah macam orang umno yang nak sangat dengan najib yang depa tau sangat busuk tu, atau macam orang melayu yang nak sangat dengan umno yang mereka tau sangat busuk tu. Sama! Jom ubah!

Tanpa Nama berkata...

bukan PERBINCANGAN tapi DISKUSI?
bukan MESYUARAT tapi MEETING?
bukan CIPLAK tapi PLAGIAT?
bukan MUFLIS tapi BANKRAP?
bukan CABAI tapi CILI?
bukan BERAS AYAM tapi BERAS PERANG?
dan banyak lagi............
apa dah jadi dengan "melayu"?

kian lama, kian ranap
kian lama, kian HILANG 'budaya' melayu, kian HILANG 'bahasa' melayu....

mungkin betul juga kata pak Hang Tuah
'melayu akan hilang di dunia'

apa "lagi" yang tak hilang?!?!?!?!?!
SEDIH!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kalau tak berubah kena jual jadi hamba kepada semua bangsa...noktah... itu yang sedang berlaku sekarang...hak rakyat menjadi hak sdn bhd di semua tempat... tanah dijual, air dijual, balak, minyak, gula, tepung semua dijual...kroni bekerja siang malam memastikan daulah fulus berkuasa terus...demi kepentingan sendiri pingat pangkat kedudukan jawatan semua boleh digadai kah kah kah