.

Jumaat, 23 Jun 2017

BALA DARI ALLAH?








APA MAKNA

BERITA INI?

ADAKAH INI

BALA DARI

ALLAH 

SAJE TANYA

JGN MARAH



Denggi meningkat 41.4 peratus di Kelantan

    Demam denggi mencatatkan peningkatan sebanyak 41.4 peratus kepada 1,599 kes sejak Januari hingga Mei tahun ini berbanding 1,131 kes dalam tempoh sama tahun lepas.
    Pengarah Kesihatan Kelantan Datuk Ahmad Razin Ahmad Mahir berkata jajahan Kota Bharu mencatatkan kes terbesar dengan 863 kes, diikuti Tumpat (197 kes), Tanah Merah (164 kes), Bachok (135 kes), Pasir Mas (114 kes), Machang (48 kes), Gua Musang (25 kes), Kuala Krai (24 kes), Pasir Puteh (23 kes) dan Jeli (6 kes). 
    KAH KAH KAH

    ORANG LAIN

    KENA PAS 

    KATA BALA

    DARI ALLAH

    BILA KEPALA

    SENDIRI KENA

    PAS KATA INI

    DUGAAN AJE

    KAH KAH KAH

    LANCHAU LAA





    -------------------

    5 ulasan:

    Tanpa Nama berkata...


    UJIAN...yg kena ujian drp Allah tu sprt kesah nabi Yusof as yg kena campak kdlm telaga dan slps itu diFITNAH oleh bik Mama pd zamannya itu dan kenalah pulok Yusof masuk penjara!

    UJIAN...ujian juga Allah berikan kpd nabi Ibrahim as lalu dia pun dihumban kdlm api serta dihambat kluar daerah oleh pembesar2 kaumnya yg zalim buas dan ganas!

    UJIAN...ujian juga dilalui oleh nabi Musa dan Muhammad SAW apb Firaun serta Abu Jahal yg berusaha utk memerangi serta membunuh mrk semata2 krn Musa dan Muhammad mmbawa obor CAHAYA yg sgt terang beserta system-NILAI kehidupan yg betul2 jujur LURUS dan telus..


    BALA...bala itu pernah menimpa ularmak2 agamawan ahlulKitab Yahudi dan Nasrani yg suka membelit U-Turn tunggangTebalik yg memaki memFITNAH dan mencuri sembunyi2...sama sprt yg tlh pon trjd serta menimpa lobai2 ularmak yg kena tendang dan TERAJANG dek petir dan RIBUT di kota Sarang Semut t.hari..


    BALA...bala Allah dtg berupa makhluk2 tenaga alam sprt petir RIBUT dan banjir..termasuklah juga nyamuk yg pernah menamatkan riwayat Namrudz.

    BALA...adakah IQ ciput silobai2 ularmok pemakan dedak itu mampu mmbezakan maksud dan makna ujian dan BALA drp Allah itu?

    panglimo potaseh berkata...

    Denggi di nogori sorambi mukah ni bukan balo Pak TT. Iyo adolah salah satu caro cuci doso .. nanti bilo kiok .. Si Kiok terus stim bilo tornampak bidadari. Tapi den bolom laey jumpo mayat stim?

    Tanpa Nama berkata...

    Bodo la kau tt. Suka sangat hina kelantan al-serambi makkatul mukaramah tuu. Kau kena ingat inilah cara2 ulamak diuji. Itu takde kena mengena dgn kebersihan alam sekitar. Alam sekitar di negeri serambi mekah memang bersih tip top. Tapi Allah tetap arahkan nyamuk aedes utk bermukim di kelantan supaya ulama diuji kesabaran dan ganjarannya masyaAllah pahala berlipat kali ganda. Kau tengok, ada tak ulama merungut sebab hal denggi ni.. ada tak?? Takde bhaii, semua ulama sabar dgn ujian Ilahi. Kau nampak tak sekarang tt? Kau kena baca yg tersirat, kau jgn tengok yg tersurat ajer. Bumi kelantan makmur dan kaya raya sebab ramai ulamak berzikir dan berzakar tak putus putus tiap hari.

    Tanpa Nama berkata...

    lu ingat dia maseh ada LANCHAU ke?

    dah sentuh?
    dah pegang?
    dah tengok?
    ke
    dah terkena liwat?

    gua tanya aje.......

    silap2 teloq pon takde!

    HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR

    Tanpa Nama berkata...

    Aku bangkang mamat komen atas sekali ni. Tt bukan bodo. Kalau tt bodo, kau 2x bodo sebab dok baca blog tt apasai? Lagipun nu bulan ramadhan yang mulia malah kita di 10 hari terakhir yang boleh berlipatganda balasan kebaikan, maka perlukah kita mengata seorang lain bodo? Kita cuma perlu kata, tt, kau analisa dulu la lebih dalam sebelum kau tulis. Asalkan sebut kelantan je, pas. Asalkan pas je, kelate. Mu dok tahu ke, dalang kelantang tu ramei ore cino, ore bugis, ore patani, ore jowo, ore hindu, ore puteh aprika, ore hite perancis, ore vietnang, ore kapal hai hong, ore kapal minyok, ore minyok, gajah naik minyok dan macam jenis pokcik kelantang dan mek kelate. Bukang semo ore pas! Di kota bharu paling banyok denggi, tapi kota bharu sangat ramei ore bn. Pasir mah ramei penyokong katok ali. Buke ore pas. Jadi tt siasat dulu, pasti jumpa yang kena denggi tu ore buke pas. Jadi tokleh royak bala Tuhe atas ore pas. Ini bala atas ore bukang pas. Buktinya, ore pas cool selamba je gi sano sini naik alphart, naik velfire, naik q7, naik mini s, naik mechedis dan lain lagi kereta mewoh, takdok pung merengkok sakit demam. Kau ada?