.

Jumaat, 23 Jun 2017

TANDA SUDAH SAMPAI





TANDA 

SUDAH

SAMPAI

Perniagaan merosot, 500 klinik ditutup

SHAH ALAM - Akibat saingan dan peningkatan kos, kira-kira 500 buah klinik swasta di seluruh negara ditutup sepanjang dua tahun kebelakangan ini.

Presiden Persatuan Perubatan Malaysia (MMA), Dr Ravindran Naidu berkata, situasi ini menunjukkan profesion doktor sebenarnya tidak mampu mendatangkan pendapatan tinggi seperti yang disangka ramai orang.

"Ramai doktor selepas menutup perniagaan klinik mereka, ada yang terpaksa menjadi doktor sambilan di klinik lain dan tidak kurang juga yang menukar profesion lain," kata Dr Ravindran kepada Sin Chew Daily.

Mengulas lanjut, katanya, daripada 7,000 doktor yang membuka klinik sendiri, kira-kira 60 peratusnya tidak memperoleh pulangan yang menguntungkan, manakala 20 peratus mengalami perniagaan yang teruk apabila jumlah pesakitnya kurang daripada 15 orang sehari.

SELAGI NAJIB

& ROSMAH

BERKUASA

EKONOMI 

AKAN TERUS

MEROSOT


PADANG RENGAS - Sekurang-kurangnya empat pejabat Tourism Malaysia di luar negara akan ditutup serta-merta tahun ini berikutan pemberhentian perkhidmatan penerbangan Malaysia Airlines Bhd (MAB) di situ. 

KEYAKINAN

ORANG 

RAMAI

PADA MSIA

HANCUR

LINGKUP



------------------

6 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Kerje doktor chek badan dan bagi penadol ..nak ubat kuat lagi bagi ponstan dan antibiotik. Ruang untuk makan rasuah x ada..ado pong jual surat mc .. borapo sen jo masyuk. Kok ado doktor yg kayo secaro gilo babi pon anak beranak Chedet.

Den saran kan para doktor bolaja caro nak buek Air Doa atau Kismis Doa .. kawan den datok doktor haji lobai uztaz Padilah boleh ajar.

Moniago air doa ni, modal aey botol pelastik kocik dongan air jo .. kocik jo modal aey .. tapi untung nyo masyaalah. Bayangkan lah air mineral boto kocik boleh dapek 50 sen jo ..lopeh di bagi doa hargo boleh momancut cocah RM5 soboto.

Tanpa Nama berkata...

Hihi.. ini jawapan dari totok2 melayu yg terlebih Islam.

"Rezeki sumer dari Allah. Qada Qodar juga dari Allah. Apa kita nak takut?? Pegi mana pun, rezeki tetap Allah jamin.."

Kene sekali, kelepiaq kelupoq la baq hang..

Shahrom Bibie berkata...

Tipu...kat somban klinik rekha laku..

Tanpa Nama berkata...

kelink tutup tak ape!
tutup habis pon tak kesah!

banyak lagi cara HALAL

BOMOH kan ada, ada satu "Raja Bomoh Sedunia" dah cukup, kan?
kalo tak, bole pakai DUKUN
kalo tak cukup lagi, bole pakai PAWANG

bayaran murah dan cepat
apa lagi lu MAO?

kalo MAO WHO TANG bole pakai buku tiga lima
tangguh sampai bulan depan
tapi tak bole pakai kad kredit!

Tanpa Nama berkata...

aku baru sembang ngan seorg doktor yang ada klinik, dia kata skrg susah, sejak najib mai semuq susah, ubat mahai, depa pon kena kiri kana, macam x kursus paksa ambik, kena bayar, rak bayar tak dapat sijil, semua cara cari duit bg najib depa kata lah...sekarang dia kata kalau belajar pandai semua A tak guna, skrg kena boxinh, jd samseng, kaki pau, mat over, buat stunt boleh cepat kaya...maklum lah kepala pon pembunuh, penyamun, perompak...geng depa susah lawan...ramai sgt makan dedak...sampai nak selamat kena ikut sama...kah kah selamat aidil fitri

Tanpa Nama berkata...

Ini ko sekali lagi bodo TT. Sebenarnya penutupan 500 klinik ini adalah PENYELARASAN EKONOMI KEARAH SEMAKIN MAMPAN. Ia mmg baguih untuk ekonomi negara. Hang ni tak abih2 dgn agenda DAPIGS dan PAN.

Sumer ustat2 dan ulamak sibuk berzikir utk kesejahteraan Malaysia. Kalo depa x berzikir, ko tak akan dapat rezeki punya. Tak berbutir sesen dlm poket hang. Inilah gunanya ustat2 dan alim ulamak semata2 pandai gebang pasal ugama saja. Bodo matematik, bodo ekonomi, bodo kimia, tak pa. Ulamak kotemporari depa2 ni cakap lu. Tak boleh lebih cerdik mcm Ibnu sina, Al Kindi, Al kawarizmi. Ilmu matematik, ilmu doktor boleh diganti dgn jampi dan berbomoh saja. Senang saja.

Hang kena banyakkan lagi membaca. Akai hang dah semakin lemah. Hang tengok tontonwi, hari2 klebek burit jerman. Ini barulah cerdik drpd hang. Inilah gunanya internet utk org serban sebakoi. Hang xdak akai ka hah??