Isnin, 24 Julai 2017

SERANG DAN TIBAI LAGI









HAM

DULIL

Serangan terhadap Dr Mahathir sebenarnya serangan ke atas Umno



HAMBURAN serangan Umno terhadap Dr Mahathir Mohamad sepanjang hujung minggu lalu memang sudah pun dijangka.

Tentu ada yang tertanya-tanya sama ada mereka sedar atau tidak yang dikutuk itu ialah salah seorang daripada mereka. Lebih pun, tindakan paling pengecut pernah Dr Mahathir lakukan ialah ketika beliau dalam Umno.

Pasti juga ada yang tertanya-tanya sama ada panglima perang Umno faham yang pesanan panjang lebar serta kata-kata nista mereka akhirnya akan terkena pada Umno sendiri, konspirator bersama bagi setiap kesalahan dilakukan Dr Mahathir.

Tidak ada apa yang boleh mengubah fakta itu. Hanya yang buta hati akan menafikannya.

Ahmad Zahid Hamidi, Salleh Said Keruak dan Khairy Jamaluddin mengecam ahli politik veteran berusia 92 tahun itu, mengaitkannya dengan skandal kerugian mata wang asing oleh Bank Negara Malaysia dan krisis kehakiman pada 1998 yang menyebabkan pemecatan beberapa hakim kanan.

Khairy berkata mereka akan melihat semula tahun pemerintahan Dr Mahathir dan memeriksa semula semua dakwaan kesalahannya, salah laku dan sebagainya.

Senarai salah laku itu pastinya panjang berjela. Kita hendak mula dari mana?

Mari mula daripada penipuan institusi seperti kehakiman dan kebebasan akhbar. Bagaimana pula dengan sikapnya yang selalu buat tidak tahu terhadap rasuah dalam parti politiknya dan promosi budaya wang mudah?

Bagaimana dengan menggunakan sistem pentadbiran kerajaan untuk memenjarakan lawan politik?

Jangan lupa pula dengan kapitalisme kroni dan projek penswastaan yang pincang seperti Perwaja Steel. Dan bailouts yang berulang kali untuk menyelamatkan Malaysia Airlines yang berterusan hingga baru-baru ini, bertahun selepas Dr Mahathir bukan lagi perdana menteri.

Dan memandangkan kita sedang melihat masa silam, bagaimana pula dengan tindakan Dr Mahathir merosakkan sistem pendidikan negara.

Sudah pasti kita tidak boleh lupa kegagalan Dr Mahathir sepanjang 22 tahun beliau sebagai perdana menteri.

Lebih dua dekad memegang jawatan tertinggi di Malaysia dan tidak banyak yang dapat ditunjukkan dalam menempa Bangsa Malaysia.

Lebih dua dekad memegang jawatan tertinggi dan jurang antara yang kaya dan tidak kaya amat besar.

Lebih dua dekad sebagai PM dan kedaulatan undang-undang, pengasingan kuasa dan konsep keadilan masih lagi sukar difahami.

Umno tidak perlu gali dalam-dalam untuk membongkar kesilapan pada zaman Dr Mahathir. Konspirator bersama semua salah laku itu tahu di mana rahsianya tersimpan.

Dan jangan sembunyikan fakta ini: Najib Razak, Zahid Hamidi, Salleh Keruak, Hishammuddin Hussein, Puad Zarkashi, Nazri Aziz dan rakan mereka yang lain sebahagian daripada pasukan Dr Mahathir ketika berlakunya kerugian forex dan ketika institusi dilemahkan, satu demi satu.

Mereka bersorak dengan perbuatannya, menggosok egonya dan menjuarai matlamatnya.

Hari ini mereka mahu meyakinkan rakyat Malaysia yang Dr Mahathir bersalah atas pelbagai dosa perbuatan dan peninggalannya.

Tahu tak?

Kami tidak perlu diingatkan mengenai legasi Dr Mahathir.

Sama juga, kami tidak perlu diingatkan mengenai semula salah lakunya yang teruk ketika beliau presiden Umno.

Serangan yang bertubi-tubi terhadap Dr Mahathir hanya mengingatkan rakyat Malaysia yang kami terus terpaksa membayar untuk dosa Umno. – 24 Julai, 2017.

SERANG

JANGAN TAK

SERANG

KAH KAH KAH

TIBAI JANGAN

TAK TIBAI

KAH KAH KAH

HAM DU LIL

KAH KAH KAH

---------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lari sebelum engkau di lari kan?
kenching sebelum engkau di kenching kan?
berak sebelum engkau di berak kan?
kentut sebelum engkau di kentut kan?

paling penting.................
ketawa sebelum engkau di ketawa kan!

HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR HAR

Tanpa Nama berkata...

kalu ada bakal haji/hajah yg nak haji/hajah mabrurr. ini la tahunya. caranya dimadinah tepatnya diraudah tu tempat makbul doa. diarafah. dimuzdalifah. dimina dan dimakah tepatnya dihadapan kaabah (multazam). doanya senang ja minta najib dan kuncu2 tewas dalam PR 14. ni.Kalau tak para haji/hajah sekian sia2 ja sebab brsubahat ngan haramjadah pencuri, pembunuh dan pelbagai pe.......