.

Selasa, 8 Ogos 2017

CELARU KELIRU TAK GUNA AKAL










SETUJU

SOKONG

CAKAP 

TOK AJI  INI

BANYAK

CELARU

MEMANG

KELIRU
Keliru,celaru punca anak muda terjebak ateis: Harussani
SHAH ALAM - Sikap sesetengah golongan muda yang kurang didikan agama menyebabkan mereka mudah keliru sehingga terjebak dalam kumpulan yang tidak percayakan Tuhan atau ateis.

Mufti Perak, Tuan Haji Harussani Zakaria berkata, perkara itu kemudiannya diburukkan dengan perselisihan pendapat antara pendakwah terhadap isu tertentu sehingga mereka semakin celaru.

Beliau berkata, di sinilah peranan ibu bapa dalam mendampingi anak-anak dan memberi pendidikan serta menerapkan nilai-nilai akhlak.


TAK MASUK

AKAL 

ADA BIDADARI

BOLEH ENTOT 

TAK ABIS ABIS

ADA KENTUT 

OKAY

ADA KENTUT

TAK OKAY

SEMUA

TAK MASUK 

AKAL

BILA TERANG

PERKARA TAK

MASUK AKAL

KITA DIPAKSA

JANGAN 

GUNA AKAL

KAH KAH KAH

DENGAR DAN

DIPAKSA

IKUT SAJE



-----------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pasal apa kita kena akal bro isham..nabi terima wahyu allah tak pernah pun fikir2 dulu entahkan wahyu dari allah atau wahyu dari syaitan..nabi terus terima dan terus buat tanpa dakwa dakwi..nabi itu maksum, nabi itu ahli syurga,kita yg nak mjd maksum dan jadi ahli syurga wajib ikut sunnah nabi yakni ikut tanpa bicara..tp confuse juga bila dlm quran byk ayat yg suruh berfikir..allah ini sebenarnya nak suruh kita ikut macam nabi atau allah suruh kita berfikir? byk agama bergadoh berbunuh kerana kitab2 allah ini? apakah allah sengaja confusekan manusia2 dimuka bumi ini atau apa sebenarnya yg allah nak?kita melihat saudi menjaga kaabah mekah dan madinah, tapi saudi juga membunuh warga yemen dan allah juga memberi serta menambah kekayaan saudi..apa yg allah nak suruh kita faham dgn apa yg terjadi ini.apa allah nak tunjukkan kita bila ada ulama pertahan najib yg mencuri duit rakyat islam dan rakyat kafir?sedangkan ulama ini belajar hukum hakam, belajar kitab kitab hadis quran?tuhan itu lebih dekat dari urat leher tp dimana tuhan ketika warga, kanak2 dibunuh kejam..atau kassim betul, tuhan sudah mati??boleh kafirkan tanpa ada jawapan lebih baik simpan dlm jubah.bukan semua nak jadi wali songo, ada juga syeikh siti jenar.

zaharuddin Ahmad berkata...

Selaraskan. anutan agama islam di malaysia ini.. mengikut...mahzab mana.??????
Apa yang ada sekarang ini..dah campur aduk..macam rojak...
Soal zakat fitrah. .soal sembahyang...soal sembahyang tarawih.
soal halal/haram dan banyak lagi....
tok lebai kat atas singahsana tu.u...buat apa..???. banyak yang nyayuk ...duit/politik dan gila pangkat..

Tanpa Nama berkata...

Anak muda cuntfuse dgn agama agama dlm malaysia. Sebab tu diorang pilih utk jadi ateis. Lebai hadi pun dipuja mcm nabi, parti pas pun dah mcm cabang agama islam; ahli pas yg ada kad dikira ahli syurga, tak sokong ruu355 dianggap murtad dan nak tanam di jirat cina, amanat hadi boleh kafirkan ahli umno, pemimpin kleptokrasi dibela dgn nas dan dalil and the list goes on. Abis tu semua org dah cuntfuse. Jgn hanya pandai salahkan ateis tapi sila check diri sendiri sebelum salahkan org lain.

Tanpa Nama berkata...

Apa peranan ulama, tok mufti???? Halal & haram dlm solat je???

Nazrio Dond DoLLa berkata...

Ank muda bukan keLiru tapi ini (SATU demonstration)(SATU Cara unjuk-rasa) terhadap geromboLan puaK, geromboLan institusi yg memperdagang-kan agama Dan kitaB2 Allah