Rabu, 2 Ogos 2017

NAJIB SEDANG DIKEPONG







SATU LAGI

BUKTI ADA

KOSPIRASI

NAK GULING

NAJIB



Razak Baginda didakwa di Perancis

Razak didakwa di Perancis pada 18 Julai lepas atas tuduhan “bersubahat dengan aktif dan pasif dalam rasuah” dan “penyelewengan harta korporat”, kata sumber kehakiman Perancis.

Empat eksekutif industri pertahanan Perancis setakat ini didakwa sejak siasatan tersebut bermula.Mereka ialah bekas pengerusi DCNI, Philippe Japiot dan Dominique Castellan, serta dua bekas pegawai kanan Thint Asia, Bernard Baiocco dan Jean-Paul Perrier. Kesemua mereka menafikan tuduhan.

Pasukan penyiasat di Perancis juga sedang meneliti dakwaan kononnya €114 juta dibayar kepada Perimekar Sdn Bhd sebagai sebahagian daripada urus niaga tersebut.

Syarikat tersebut pada masa itu dikawal isteri Razak.

Pembayaran komisyen itu bagaimanapun tidak tertakluk kepada bidang kuasa siasatan mahkamah di Perancis kerana tidak melibatkan syarikat republik tersebut.

Skandal pembelian kapal selam ini timbul pada 2006 selepas seorang wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu yang dikatakan menuntut bayaran upah sebagai penterjemah dalam urusniaga tersebut mati dibunuh dekat Kuala Lumpur.

Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 31 Oktober 2008 membebaskan Razak tanpa dipanggil membela diri atas tuduhan bersubahat membunuh Altantuya selepas perbicaraan kes selama 151 hari. – 1 Ogos, 2017.

CILAKA

PERANCHIS

SENGAJA

BUKA KES

BILA PRU14

MAKIN DEKAT

KAH KAH KAH


---------------

1 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Prihalnye Dr.Razak Bagindo di tahan di Perancis.. gwa teringat cerita The Day Of The Jackal dalam bahaso molayunyo Pabilo Sampai Hari Tupai Masuk Lobang. Bukan sembarang lobang .. lobang Cik Aminah?