Jumaat, 18 Ogos 2017

TUAN HAJI TAK FAHAM







TUAN AJI

TAK FAHAM

INI TEATER

SANDIWARA

ADA KOSTUM

ADA BAJU

ADA PROP 

ADA GARI

ADA PELAKUN

TAMBAHAN

MENANGIS

Bekas menteri tegur cara SPRM kendali kes Isa Samad

BEKAS menteri, Tuan Haji Rais Yatim menegur cara "kurang berhemah" Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengendalikan kes siasatan Isa Samad yang dilihat seolah-olah sudah diputuskan bersalah oleh mahkamah.

Sehubungan itu, beliau menggesa agar pihak SPRM tidak menggembar-gemburkan sesuatu kes yang masih disiasat.

"Dalam akhbar hari ini dilapor apa yang dicari dan dirampas, apa harta yang hendak dibeku dan tak dibekukan oleh SPRM hasil geledahan di premis Isa yang amat jelas kesnya sedang disensasikan oleh media atas dedahan SPRM.

"Wajarkah ini?" tulis bekas menteri dan juga bekas menteri besar Negeri Sembilan itu dalam Facebooknya hari ini.

KAH KAH KAH

KALAU TAKDA

PROP GARI

KALAU TAKDA

KOSTUM IA

BUKAN TEATER

BUKAN SATU

SANDIWARA

MACAM MANA

NAK TUTUP

KES NAJIB

MAK CIK FELDA

TAK CAYA

PAK CIK FELDA

TAK YAKIN

TOK AJI NGOK




----------------

6 ulasan:

yusof erman berkata...

dengan pendek dan smart2 isa ni aku teringat akan joe pesci

Tanpa Nama berkata...

haji rais yatim jgn la gundah gulana..tuan haji berkata begitu sb tuan haji takut ke??mana la tau kalo2 ditangkap sb merogol amah..

HALIMI MN berkata...

Dah lengkap dengan props, costume dan make up barulah boleh buat stage business untuk lihat aksi jadi realistik. Bolelah buat muka INSAF konon. TT. memang BEST

Tanpa Nama berkata...

Sudah la rais. Kau tu old timer. Generasi yang akan pupus. Fikiran kau pun kolot dan ketinggalan bas sebab kau suka sangat duduk dalam tempurong umno. Kau jenis orang tua yang layu dan semakin melayu hingga menyembah bumi. Kau jenis orang yang lembik lagi melembikkan beberapa kerat orang tua lain yang mudah terpengaruh dengan jawatan kau sebagai menteri, dengan gelaran panjang 6.5 kilometer kau sebagai datok pekkong sri mahalingam bontotraya, dan dengan ayat kau yang sangat tua antik meleret yang kau banggakan tapi sebenarnya amat membosankan orang muda tahap telinga keluar muntah hijau. Kau yang ketinggalan bas masih terkedek dengan kiasan dengan perumpamaan sedangkan negara lain dah melangkaui bulan dah ke marikh dah ke venus dah berkereta tanpa pemandu dah berkereta terbang. Kau masih nak menarik orang melayu terus melentok melayu lemah terkulai dengan gaya klasik kau yang sangat seloooooow. Kau bukan seorang yang boleh segera bingkas bangkit tegak tegap dengan tangan kau gagah mendepa dan jari kau jelas menunjuk mana yang hak dan mana yang batil, menjulang mana yang benar dan menekan mana yang jahat. Kau jenis yang terus tunduk melayu sambil berkata lemah: tak ape lah, bagilah dia peluang, janganlah bertegas sangat, bla bla bla... Boleh belaaaahhh lah kau raisss!

Tanpa Nama berkata...

Jap. Rais anak yatim tu pernah jadi bekas mb n9 ke?

Tanpa Nama berkata...

��karangan u kelasss