Rabu, 27 September 2017

HENDAK BUAT BISNES





HENDAK

Tuhari aku tengah brainstorm nak bukak bisnes apa, ada jugak aku terpikir nak bukak carwash khas untuk pelanggan Muslim sahaja. Kebetulan aku pun terpikir kalau niaga carwash baik bukak sekitar kawasan subang jaya. 

BUAT

Tapi setelah sesi brainstorm bersambung, aku dapati kalau bukak carwash untuk Muslim je, aku terpaksa bukak 2 kedai, dan kena cari 2 set pekerja, sebab satu kena untuk Muslim lelaki dan satu lagi kena untuk Muslim perempuan. 

BISNES

Kat arab saudi je yang takde pemandu kereta perempuan, nanti kereta2 awek melayu je yang selalu tak lawa bermekap lumpur sebab ahli pas tak bagi awek bercampur cuci kereta diorang kat carwash lelaki. Jadi aku terpaksa kensel idea tu, tak cukup modal nak bukak 2 sekaligus! on BASUH ISLAM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/27/17




-------------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Laa. Tak sangka kepala hotak aku pun membuahkan fikiran sebijik sama. Carwash. Di Subang Jaya. Tak boleh di Kodiang atau Changlun. Kalau di Kuala Tembeling aku risau pekerja bangla aku cuma habis masa setiap hari cuci bontot kere bukan kerete. Kalau kere boleh korek emas dari gunung pahang tu buat bayaran cuci bontot dia ok la.

Tanpa Nama berkata...

maseh ingat 'RAYANI AIR'?

dah TERBANG kot?
TERBANG LARI!