Isnin, 25 September 2017

PEMBELAJANRAN PERCUMA DI PILIPINA




Di Filipina yang tidak ada AMENO....
Presiden Filipina, Rodrigo Duterte menandatangani satu rang undang-undang bagi memberikan pendidikan percuma kepada semua pelajar di peringkat pengajian tinggi di negara itu.
Sementara itu di Malaysia yang ada AMENO....
Perdana Menteri M'sia, Najib Razak di bawah pemerintahannya suruh pelajar buat hutang PTPTN sampai berpuluh-puluh ribu ringgit..
Inilah Malaysia ku..
MANA PERGINYA DAH KUTIP CUKAI #GST LEBIH RM40,000,000,000 (RM40 BILION) SETIAP TAHUN ITU ??!



126 Comments
Comments
Aminurrahhidin Ami Kat msia pendidikkan adalah satu peluang perniagaan bagi umno..perniagaan yg mnguntungkan seorg kanak2 jenis kebangsaan thn 6 yuran saja dh rm260 seorg kalau dh setengah juta murid berapa umno dpt???.itu baru skolah kebangsaan...tngok muka najib pon dh meluat tahap xleh tahan dah ni...
LikeShow more reactions
Reply
29
13 hrs
Manage
Nor Azhar Abdul Kadir Saya x paham, kerajaan sediakan ptptn utk menampung kos sara hidup pelajar, kos pengurusan cuma 1% setahun.. tanpa pinjaman mak bapak terpaksa bergolok gadai rumah n tanah... dh tamat belajar liat pulak nk bayar pinjaman... abestu kalau ptptn dibekukan...See More
LikeShow more reactions
Reply
10
13 hrs
Manage
Zizou Eusof benda simple jer.. ameno xmampu bg pendidikan percuma, Pakatan Harapan mampu merealisasikan pendidikan percuma, siap dah bg model utk bagaimana melaksanakan pendidikan percuma.. yg korang bijak pandai pg undi ameno lagi apsal.. dah bukak minda.. kita kena pilih mana pemimpin yg terbaik..
LikeShow more reactions
Reply
4
10 hrs
Manage
Ismail Long Soh smpai tua terikat nga kerajaan...dpt keje kerajaan gaji kecik kene berkhidmat smpai tua br seatle hutang,klu lambat nk seatle hutang bahang duit kopi latte starbuck wt tampung byr hutang..jd pegawai2 yg kenal duit..!!yg ada kuasa plak keje nok paow org ramai..!!
LikeShow more reactions
Reply
1
12 hrs
Manage
Riniastuti M. Mahrup Kerajaan kne r kawal universiti y tumbuh mcm cendawan..kweajaan mmg untung bila banyak universiti swasta dibuka tp hakikat nya kerajaan dapat untung tp xkawal akhirnya lepasan universiti y ada semua ke laut...ptptn nk kne bayar tp kerja xdpt s




--------------------------

6 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Kalau lah subsidi kita yg dah disamun dipulangkan balik. Kalau pendidikan kita percuma, takdo PTPTN. Kalau lah GST tarak. Agak-agak borapo poratus kah portumbuhan ekonomi kito.. NEGATIP.

Jadi takat ekonomi kito borsandar pado bondo soporti di sobutkan diateh .. den pon boleh jadi PM.. Mat Sotong pong bole jading Perdaneng Mentering.

Awanama berkata...

Knp negara kafir boleh tp negara islam wasatiyyah tak boleh. Rasuah dan pau sj yg sang wasatiyyah boleh

Awanama berkata...

...kita kenegara maju, depa baru nak membangun, sabit tu kita tak terbangun bangun, asyik mundur saja pasai tak larat nak maju maju...

yusof erman berkata...

Bergantonglah dengan Tuhan dan diri sendiri. Berpolitik dan kerajaan lah dengan isteri dan anak sendiri. Datanglah apa berita khabar angin dan akhirnya diri sendiri jua.

Awanama berkata...

sokong Bee eNd?

jangan bagi pendidikan percuma!
biar bodoh dan sombong!
biar akar umbi sokong.....

belum ELEKtion...
tabur dedak!
tabur janji manis!
lepas ELEKtion
lepas tangan...biar MAMPOS!

kalo belajar tinggi tinggi tinggi,
tambah PERCUMA lagi...
mesti 'TAK SOKONG'!

Kalo 'TAK SOKONG' bizniz AMENO mesti MAMPOS???????????
biar rakyat bodoh terus!
biar rakyat MAMPOS!

KRONI kenyang...AMENO pasti KENYANG!

Awanama berkata...

jgn lupa, presiden pinoy kata go to hell america..tp pemimpin islam sunnah waljemaah malaysia kata bole memperkokohkan ekonomi amerika..agak2 kalo haji hadi yg jumpa trump, apa yg haji hadi akan cakap? apakah haji hadi akan kata fukwa grand mufti saudi, kesetiaanku hanya kpd raja dan dolar??cuba kita tanya apa kata pemudi pemudi pas..