Ahad, 26 November 2017

ROTTWEILER MENYALAK LAGI





NAZRI TUKANG

SALAK
Nazri berkata pengundi Melayu secara tradisinya mengundi parti berasaskan kaum Melayu. Hadoi la. Berapa ribu kali aku kena bagitau orang umno ni terutama yang jadi menteri bn dan yang jadi ketua depa peringkat bahagian mahupun cawangan, memang selalu ketinggalan bas, ketinggalan keretapi, ketinggalan kereta lembu. Yang nazri jawa perak ni cakap tu adalah tradisi lama tok nenek zaman tok kaduk dulu! Generasi sekarang zaman internet zaman kereta elektrik kereta takde driver dah lama tak mengundi atas dasar parti melayu. 

ROTTWEILER

Sebab apa? Sebab kami bijak berfikir, bukan macam nazri jawa perak. Bila kami pilih wakil kami, kami mahukan wakil yang memang mewakili suara dan kehendak kami, bukannya malaun sial yang hanya pikir pasal nafsu duit, harta, jawatan, kuasa dan populariti dia. Faham nazri jawa perak? on 
MENYALAK LAGI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/25/17


--------------------

4 ulasan:

Awanama berkata...

...dan juga bukan walaun sial yg duduk diam dlm parlimen, kemudian undi BERKECUALI

panglimo potaseh berkata...

Metodoji orang melayu ngundi cukop mudah.. walau pun dah pandai berinternet.. sapa yang bagi pelikat orang itu lah yang diundinye.

Awanama berkata...

Kaum melayu suka sangat pegang tradisi pegang adat dengan sangat kuat hingga tahap terlebih sangat kuat. Genggam bukan setakat sampai putih buku penumbuk, tapi sampai melecet kulit sampai tertanggal daging tapak tangan sampai patah tulang jari. Masih taknak lepas genggaman. Susah sangat nak berubah. Liat betul nak bertukar. Bukanlah tak elok hidupkan tradisi. Tapi tengoklah sesuai ke tak. Macamlah takde otak dan akal nak fikir. Ada, tapi tetap liat nak ubah. Tau tapi masih degil nak tukar. Ramai takde asas nak tolak perubahan, jadi mereka bagi alasan taknak goncang sarang tebuan supaya tak mengguris perasaan orang yang nak diubah. Hello?! Orang yang nak diubah tu kalau tak cukup memberikan kebaikan pada kami orangramai sedangkan tanggungjawab dia memberikan kebaikan maksimum atau optimum pada kami yang melantik dia jadi wakil kami lalu kami ramai-ramai bersama keluarkan duit bagi upah dan bermacam elaun dan imbuhan yang berganda lebih tinggi dari gaji kami ni, maka kami ni lebih terguris perasaan tau tak???!!! Kalau ada di antara kami tak tukar dia maka orang itu adalah bacul dan dayus takde telor tau??!!

Awanama berkata...

ROTTWEILER
ke
CHEE-HUA-HWA
ke
mikro-ROTTWEILER
ke
nano-ROTTWEILER??????