Rabu, 6 Disember 2017

HARI HARI AKHIR SAEKOR NAJIB





MAKIN LAMA

MAKIN PANAS

LAGI DITIBAI

LAGI MEREBAK

Dr M ucap terima kasih pada Fathia Latiff


SHAH ALAM – Selepas pelakon Fathia Latiff memuat naik status di laman Twitternya yang mempersoalkan siasatan yang dijalankan terhadap  Dr Mahathir Mohamad berkenaan laporan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) tentang kerugian Bank Negara dalam urus niaga tukaran wang asing (Forex), hari ini Pengerusi Bersatu itu mengucapkan terima kasihnya kepada aktres tersebut.

Menerusi rakaman video berdurasi 28 saat di laman twitternya, Dr Mahathir memuji pelakon drama Ariana Rose ini yang berani membuat kenyataan seperti itu.

“Puan Fathia.... saya ucap terima kasihlah, kerana mempertahankan saya. InsyaALLAH kita akan dapat kemenangan akhirnya.

“Saya kagum dengan keberanian Puan Fathia membuat kenyataan seperti itu kerana kita tahu apa Najib  akan buat. Terima kasih,” ujarnya.  

Berikutan itu, Fathia membalas ucapan tersebut dengan menyatakan kesediahnnya apabila bekas perdana menteri itu tidak dihargai.

“Saya lebih kagum dengan Tun (Dr Mahathir), mempertahankan maruah negara walaupun ramai yang sudah lupa pada sumbangan Tun (Dr Mahathir) yang tiada nilai dengan wang ringgit.

“Saya juga sedih dengan segilintir manusia yang tak menghargainya. Tetapi tidak mengapa, orang yang tidak buta hati masih dapat menilai,InsyaALLAH,” tulisnya.

Terdahulu, Fathia atau nama sebenarnya Nur Fathia Abdul Latiff, yang dipetik menerusi status Twitternya turut mempersoalkan mengapa selepas berpuluh-puluh tahun baru isu itu dibangkitkan semula.

“Selepas berpuluh-puluh tahun Tun  berkhidmat pada negara baru nak dakwa? Inilah dinamakan 'bijak'?" soalnya.

Tidak hanya itu, menerusi statusnya Fathia berkata, jika ‘ingin membuka cerita lama’, siasatan patut juga dibuat terhadap dakwaan ‘sejumlah wang yang dimasukkan ke akaun peribadi individu tertentu’.

"Siasatan perlu dibuat dan 'keputusannya' didedahkan kepada umum kerana masih ada persoalan yang tidak dijawab sepenuhnya. Setuju?" soalnya.

Ekoran daripada status berkenaan, banyak komen yang diterima aktres berkenaan, ada yang menyokong dan ada yang menganggap ia sebagai status kurang bijak.


TANDA TANDA

TELAH SAMPAI

HARI HARI 

AKHIR

SAEKOR NAJIB

KAH KAH KAH



--------------------

Tiada ulasan: