Selasa, 3 April 2018

INI BERITA PALSU?






INI BERITA PALSU

NAJIB KATA 

EKONOMI

BAIK RANCAK

MUSTAHIL

ADA HILANG KERJA

Hampir 35,000 hilang kerja pada 2017, kata kementerian

KUALA LUMPUR: Hampir 35,000 rakyat kehilangan pekerjaan tahun lepas, sementara 1,065 lagi dibuang kerja pada Januari tahun ini, menurut Kementerian Sumber Manusia.

Sektor pembuatan paling banyak menyaksikan pengurangan tenaga kerja iaitu sebanyak 25,370 pekerja pada 2017, diikuti sektor perkhidmatan (1,476), runcit (1,275) dan kewangan (1,210), katanya dalam jawapan bertulis kepada V Sivakumar Naidu (DAP-Batu Gajah) di Dewan Rakyat hari ini.

Sivakumar bertanyakan jumlah pekerja yang hilang pekerjaan tahun lepas, sektor mereka dan langkah yang diambil untuk mengurangkan pengangguran.

NAK SELESAI

MASALAH SENANG

TOLAK PULANG

100 RIBU

PEKERJA ASING

KHALAS PERIOD

------------------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

gua setuju bro..pulangkan warga2 asing dan rakyat malaysia ada keje..ramai warga2 india keje di syarikat2 malaysia, diastro, di klia, di syarikat2 telekomunikasi, disyarikat2 it..semuanya ramai warga india..dr mufti asri mesti terlepas pandang..bukan zakir naik je nak pr di malaysia, bahkan ramai lg india2 dari india nak pr di perlis.kalo diberi kerakyatan pastinya warga india ini sanggup peluk islam. lebih ramai masuk islam, lebih pahala dan lebih syurga allah beri.warga india ckap berlagak, tak sedar diri negaranya teramai tapi dijajah british 100tahun..

Tanpa Nama berkata...

Ekonomi mampan, mampat, sendat, padat, ketat dan errr.....Rosmah Mansur

Tanpa Nama berkata...

Ekonomi roti najib, ngam ngan Siam pon kelat...ketaq nak bayaq ayam Siam....hohoiiii, dapat apam bik mamam je lah...ketaq nak sentuh apam bik mamam.... duit ahjib kelat...

panglimo potaseh berkata...

Bank Negara royak 86peratus pekerjaan yang ditawarkan pada tahun ini adalah untuk pendatang.. berani betul Bank Negara royak mcm itu.. berani sebab mereka tahu Haji Najib akan jatuh bulang depang.