Isnin, 11 Jun 2018

SAPO TAK POSO









SAPO

TAK

POSO

TAKLEH

RAYO



----------------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum saudara saudari sekelian....

Kita sebagai rakyat Malaysia bangga dengan pencapaian Pakatan Harapan dibawah kepimpinan YAB Tun Dr Mahathir Mohamad sehingga kini.

Pilihan Raya Umum Ke 14 telah memecahkan hegemoni kuasa, rasuah, sombong dan lagak Barisan Nasional selama 61 tahun. Syabas rakyat Malaysia tanpa mengira kaum dan agama. Sesungguhnya kita kembali sebagai warga negara yang berjaya menolak penindasan dan kerakusan pemimpin UMNO dan BN secara total.

Sikap angkuh, bongkak dan cetek minda pemimpin BN telah dapat dileburkan sebaik mungkin, tetapi rakyat kena sentiasa awas usaha-usaha mereka untuk merampas kebebasan rakyat dengan polemik kaum dan agama masih menjadi wadah perjuangan UMNO dan sekutunya.

Malaysia sebuah negara makmur dengan hasil bumi dan seharusnya telah berjaya sebagai negara maju dan merdeka. Namun kerakusan pemimpin yang merompak, menyamun segala hasil bumi dan keringkat rakyat terus meletakkan negara dalam keadaan hutang sehingga menjangkau RM 1 trilion.

Apa pun semua rakyat Malaysia semakin sedar apabila pendedahan demi pendedahan terus menerus berjalan di media sosial dewasa kini. Rakyat tidak lagi mudah diperbodohkan selepas ini. Syukur Amin.

Diatas kesemua kepincangan yang telah berlaku kita sebagai rakyat Malaysia wajib juga dipersalahkan kerana taksub terhadap pemimpin terdahulu dan kini. Ianya sebagai peringatan kepada semua lapisan warga bahawasanya manusia tidak mampu menangani godaan duniawi sepenuhnya.

Oleh yang demikian, ketahui apa yang berlaku secara mendalam dan mengetahui isu-isu yang dicanang oleh pihak tertentu dalam mengadu domba demi kepentingan mereka.

Kita harus matang pemikiran dan berusaha mematangkan negara, emosi dan sikap perkauman melampau harus dikawal sepenuhnya.

Tahniah kepada seluruh warga Malaysia yang membawa perubahan ini. Pastinya perubahan yang positif akan berlaku. Kita faham masih ramai juak dan puak yang menjadi teman setia korupsi regimen lama. Jangan gusar, jangan khuatir hari pengadilan akan tiba jua.

Salam Kasih
Warga Malaysia

Tanpa Nama berkata...

hindu yg berpuasa pun bole raya ke?