.

Ahad, 5 Ogos 2018

PDRM MELAYU ISLAM










PDRM

MELAYU ISLAM
Assalamualaikum dan salam sejahtera tuan puan saudara saudari sekelian, Kita bertemu lagi dalam ruangan bicara penubuhan IPCMC yang disarankan oleh Kerajaan Pakatan Harapan dewasa kini. Walaupun asas penubuhan disyorkan oleh Jawatankuasa Siasatan DiRaja penambahbaikan PDRM namun ianya ditolak oleh UMNO kerana 95% pasukan PDRM ialah Melayu Islam. 
Menurut pakar kaji selidik UMNO menyatakan sokongan orang Melayu terhadap UMNO akan merosot sekiranya IPCMC dibuat ketika itu. Namun rakyat umumnya ingin melihat PDRM yang bebas rasuah, kepala bapak, kroni, salah guna kuasa, kepimpinan yang telus, ikhlas namun sehingga kini amat lah sukar mencari segelintir yang begitu dalam pasukan PDRM dewasa kini. Apakah sebab PDRM begitu dihina, dikeji dan tidak disukai oleh rakyat ?
 Apakah sebab sebabnya....mari kita lihat bersama... 1.rasuah 
2. salah guna kuasa 
3. bawah telunjuk orang politik 
4. tidak profesional 
5. sikap bodek pemimpin 
6. mengamalkan kroni 
7. sikap perkauman tinggi 8. rakyat on
 POLIS MAI TENGOK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 3:55 PM



-------------------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

itu imigresen & kastam sama jugak ya... sedangkan 3 sykt monopoli masuk berpuluh puluh ribu pekerja asing... sama itu rosmah impot barangan tarak cukai, seludupan samsu & rokok... itu PH cakap lu tangkap nanti tarak orang buat kerja... karut betul itu makna tarak pegawai bersih langsung..!!!

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya dah (melayu) islam, polis diraja lg, tak timbullah rasuah dan segala mcm penyelewangan. Dimana salahnya, hai pejuang2 islam?

Tanpa Nama berkata...

PDRM? Kahkahkah.. Saman org ramai mcm², sudah jadi rahsia orang ramai yg anggota makan kamsen RM20-RM50 setiap sekeping saman. Bayangkan ko ada 20 keping saman ekor. Tak pasal² kamsen dpt RM400-1000. Side income jadi polis bro. Buat kerja secara berjemaah, baru barokah. Kahkahkah..

Minta rayuan kat pegawai balai, dpt saman RM150. Lps bayar, dpt resit RM80 ja. RM70 sudah kowtim pegawai dgn anak² buah. MasyaAllah, barokah sungguh jadi polis ni. Kalo sehari dpt kowtim 100 saman. Tak pasal² dpt RM7000 sehari.

Patut la syok PDRM dan JPJ sungguh galak nak saman. Makin banyak saman, makin masyyuuukkk secara langsung. Lagi banyak saman langsung, customer sign, lagi cepat buat bajet kutip duit saman. Saman ekor = investment jangkapanjang, saman ditect = sebulan dpt hasil.

Ada balai, sehari kumpul 7k-10k lebih duit kamsen. 20 hari dah dpt RM140k-200k. Apa lu ingat polis bodo ka tgk duit terus pegun x buat apa². Inilah hasil didikan Islam walkepalabutuh utk PH ubah.

Meriah gila kutip duit saman TT ooi. Hang tak tau ka?