Rabu, 19 Disember 2018

MASUK SYURGA





SEKARANG NI

SYURGA ADA KE?

Ya, betul, Allah tak nilai seseorang ikut bangsa, jawatan atau saiz serban. Lihat saja kisah seorang pelacur Bani Israel yang memberikan seekor anjing yg kehausan minum dengan sepatunya. Wanita itu masuk syurga hanya kerana perkara kecil itu. 
Cerita sebetulnya seperti di dalam kitab tasawuf ialah selepas anjing itu diberi minum, anjing itu mendoakan kepada Allah agar memberi keampunan kpd wanita tersebut. Maka wanita itu kemudiannya insaf, bertaubat dan kuat beribadat sehinggalah ia meninggal dunia. Moralnya, jika Allah berkehendak, anjing yg hina itu juga akan memberi penyebab kpd seseorang masuk syurga. on INI AYATNYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/19/18

Entah .




---------------

4 ulasan:

Unknown berkata...

Yes saya setuju abg tt ini ayatnya...jangan hina anjing dan pelacur tah mereka lagi mulia daripada yg pakai serban...anjing pon lagi Setia daripada manusia tapi jgn rogol anjing cam matpet di india lak..

Tanpa Nama berkata...

itu aning brader..kalo lu bagi mkn kucing..pastu kucing berak kat depan rumah org..org jadi marah,org jadi meyumpah seranah..syurga dibawah tapak kaki anjing atu kaki kucing? kucing haiwan kesygan nabi..agaknya,macam ne nabi jaga kucing agar tak berak merata2?

Tanpa Nama berkata...

Beri minum anjing masuk syurga. Ini bagi makan anjing siap ajak tidur sekatil. Gerenti masuk syurga, siap ada 72 ekor anjing2 bidadari.
Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

tapi anjing tt gagal mendoakan tt berubah...