Khamis, 9 Mei 2019

SELAMAT BERBUKA







KE EMPAT
hari ke empat cuaca indah
matahari ada tapi tak terik
macam dia dah janji dengan gua
hari ini gua wajib puasa penuh
tak macam kelmarin

gua gi chow kit
beli sayur dan buah
bazzar ramadan baru nak mula

tahun ini
ada bazzar di dataran pulak
gua lalu sebelah belakang
 tapi tak nampak  apa

gulai ikan tenggiri
masih 5rinngit sepotong
sayur sambal 3ringgit
sakeping tempeh 1rinngit
manga water lily
manga kuinin
manga emas hitam
akan jadi sarapan berbuka
petang ini

raya lagi 26 hari

selamat berbuka 



----------------------

3 ulasan:

Awanama berkata...

Kah Kah Kah oni orang puasa nak makan Kah Kah Kah oni orang puasa nak raya oni orang puasa lslakala semua makanan dientot

Awanama berkata...

kelmarin kau cuma puasa separuh hari, tt? dewata mulia raya tak marah ke? nanti kau tak dapat bidadari camno? siapa nak terangi hidup kau nanti masa di akhirat? di dunia kau jadi gagalis takkan kat sana pun nak jadi gagalis? tanya jer... kahkahkah

Awanama berkata...


tt sbenarny da uzur.. korang jangan salah paham...
org uzur dibenarkan utk tak puasa... klu uzur lah... ameenn..