Rabu, 25 September 2019

AJEN CHIINA MERAH








INI AJEN 

CHINA MERAH



Malaysia akan tingkatkan tekanan bawa balik Jho Low, kata KPN

MALAYSIA akan meningkatkan tekanan dalam rundingannya dengan negara tempat ahli perniagaan yang diburu Low Taek Jho atau Jho Low bersembunyi, kata Ketua Polis Negara (KPN) Abdul Hamid Bador.

Katanya, pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) tahu di negara mana Jho Low bersembunyi dan sedang berusaha untuk mendapatkan kata putus sebelum akhir tahun ini untuk membawa beliau pulang dan diadili di mahkamah.

“Saya tidak ada tempoh masa, nanti saya seolah berjanji. Dia (Jho Low) ini pun sudah menghilangkan diri bertahun lama… tapi sebelum hujung tahun ini akan dapatkan keputusan. Saya yakin boleh bawa dia balik.

“Sudah saya tingkatkan tempo tekanan supaya mereka akhirnya akur.

“Saya tak boleh sebut negara itu kerana masih dalam rundingan,” kata Hamid, ketika diwawancara dalam program Bicara Minda anjuran Sinar Harian di Shah Alam, hari ini.

Hamid diwawancara oleh tokoh wartawan Johan Jaaffar.

Menurut Hamid, Jho Low dan konconya seolah-olah boleh bergerak dan menjalankan perniagaannya secara bebas di negara tersebut, yang katanya mempunyai perjanjian ekstradisi dengan Malaysia.

“Saya yakin daripada siasatan saya selama ini, dia seolah-olah mendapat perlindungan satu pihak untuk bersembunyi di satu negara. 

“Di situ dia bebas bergerak, seolah-olah dia jalankan perniagaan tanpa sekatan,” katanya. – 25 September, 2019.



APA 

CHINA MERAH

MAHU?

PELABUHAN 

KAPAL LAUT

DI SABAH?

TUNGGU & LIHAT

---------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Negara besan...opssss