Rabu, 25 September 2019

SELANGOR TETAP PAKATAN







SELANGOR

TIGA PENGGAL

CONTOH TERBAIK

KERAJAAN  PH



PAS, Umno akui takkan dapat tawan Selangor

PEMIMPIN PAS dan Umno percaya parti itu tetap tidak akan dapat menawan Selangor tanpa dukungan parti bukan Melayu dan bukan Islam.

Ini memandangkan, pada masa ini dianggarkan hanya kira-kira 3% daripada pengundi bukan Melayu dan Islam yang menyokong kerjasama Muafakat Nasional dianjurkan PAS dan Umno.

Malah, kerjasama itu tidak banyak menarik sokongan pengundi Melayu, kata Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor Shafie Ngah.

“Dari kajian awal kita, kita masih tak dapat sokongan bukan Melayu, (sokongan mereka) sedikit sahaja kepada gabungan penyatuan ummah.

“Tidak lebih daripada 3% anjakan sokongan itu daripada bukan Melayu di Selangor,” katanya kepada The Malaysian Insight.

Oleh itu PAS Selangor berharap MCA, MIC, dan Dewan Himpunan Penyokong PAS akan membantu untuk menarik sokongan bukan Melayu lebih tinggi, katanya.

Bekas Adun Bangi itu berkata orang Melayu di Selangor tidak menyokong sepenuhnya kerjasama itu kerana selesa dengan pentadbiran cemerlang Pakatan Harapan (PH) selama tiga penggal di situ.

“Di Selangor ini kekuatan tiga penggal perintah kerajaan negeri dan dikenali dengan produk yang rakyat suka seperti bas percuma.

“Bagi orang Melayu, mereka masih bergembira dengan PH hari ini. Walaupun digembar-gemburkan Melayu cenderung kepada perpaduan dan penyatuan ummah, tetapi keadaan berbeza di Selangor.

“Pengundi Melayu masih berharap kepada PH untuk teruskan kesinambungan mereka di Selangor, itu menjadi cabaran getir untuk penyatuan ummah bertemu dengan PH di Selangor ini,” kata Shafie.

WARGA 

SELANGOR

MAHU YG  BETUL

BUKAN YANG

DI KAYANGAN

YANG DALAM

KAWAH

BUKAN DALAM

KUTU BAAAH
KAH KAH KAH

--------


Tiada ulasan: