Rabu, 8 Januari 2020

MAKIN RAMAI TAK SUKA




APA MAKNA

BERITA INI?

MAKNANYA 

MAKIN

RAMAI TAK SUKA

ANWAR GANTI

MADEY 

ITU SEBAB

SAIFUDDIN NAIK

MARAH

Henti pertikai keputusan konsensus lantik Anwar jadi PM

PUTRAJAYA - Pihak yang tidak terlibat dalam konsensus Pakatan Harapan (PH) untuk menjadikan  Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri selepas Dr Mahathir Mohamad diminta untuk berhenti mempertikaikan keputusan tersebut.

Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR),  Saifuddin Nasution Ismail berkata, peralihan kuasa antara Dr Mahathir dan Anwar akan tetap berlaku kerana ia telah dimuktamadkan dalam perjanjian yang ditandatangani pada 7 Januari 2018 sebelum Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) diadakan.

Menurutnya, perjanjian itu telah ditandatangani bersama antara Dr Mahathir, Dr Wan Azizah Wan Ismail; Presiden Parti Amanah Nasional (Amanah), Mohammad Sabu; Pengerusi DAP, Tan Kok Wai dan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Muhyiddin Yassin.

“Kita dapati ada sesetengah daripada ulasan dikeluarkan oleh orang yang bukan sebahagian daripada kami dahulu. Bila kami jadi kerajaan, barulah dia masuk.

“ Rais Yatim, misalnya, pada 2018 kita lawan dia, sekarang dia masuk (PH). Dia pula sebut segala perkara yang dia tidak pernah terlibat dalam proses awal semasa kami muktamadkannya pada 7 Januari lalu.

“Kalau ada satu yang saya kira terkilan, itulah (kenyataan Rais). Kurang cermat dan berhemah (dalam membuat kenyataan). Rujuk balik kepada konsensus asal,” katanya dalam wawancara khas bersama Sinar Harian di sini semalam.


RATIP LAGI

TERUSKAN LAGI
KAH KAH KAH
-------------------

Tiada ulasan: