Khamis, 2 Januari 2020

MELAYU TAK SEDAR DIRI




KOMENTAR

KITA BUKAN RASIS
KITA BUKAN ANTI CHINA
KITA ANTI ORANG JAHAT

MEMBERI VISA MASUK
ADALAH SATU KESILAPAN BESAR

YANG JAHAT AKAN MELOROH MASUK
DULU BRITISH BAWA MASUK CHINA
BRITISH BAWA MASUK INDIA
SEKARANG  MELAYU SENDIRI
BAWA MASUK CHINA
BAWA MASUK INDIA
 KONON
 MEREKA PELANCUNG


MEREKA BUKAN PELANCUNG
MEREKA PENYAMUN
MEREKA PENIPU 
MERKA PENJUAL LENDIR
MEREKA PENJUAL DADAH
PENYULUDUP

PADA KETIKA INI
FAKTA MEMBUKTIKAN
PERNIAGAN DADAH
PERNIAGAN LENDIR
PENYULUDUPAN
SEMUA DIBAWAH TANGAN
TAN SERI 
DATUK SERI 
CHINA TEMPATAN

DATUK  SERI DAN TAN SERI 
KETUA KONGSI GELAP
CHINA TEMPATAN INI SEDANG
MELABUR DUIT 
MENYOKONG PEMIMPIN MELAYU
YANG NAK BERKUASA
INI BAHAYA BESAR

BAHAYA INI DITAMBAH
APABILA CHINA  DARI CHINA MERAH
MASUK MELOROH
BERATUS RIBU
ATAS 
NAMA MELANCUNG

CHINA BARU DARI CHINA MERAH
DENGAN SENANG
AKAN BERKERJA SAMA 
DENGAN KONGSI GELAP
CHINA TEMPATAN
UNTUK MEMPERLUASKAN
KERJA PENYELUDUPAN
KERJA MENIAGA LENDIR
KERJA MENIAGA DADAH
KERJA BAWA AMOI MASUK
DAN DAN DAN

APAKAH BANI MELAYU TAK SEDAR?

87 warga China tanpa dokumen menipu atas talian diberkas

PUCHONG – Jabatan Imigresen Malaysia (JIM) hari ini menyerbu lima kediaman dan sembilan pejabat yang digunakan sebagai pusat kegiatan penipuan atas talian.

Menerusi Operasi Bersepadu yang bermula 11 pagi tadi, seramai 87 warganegara China (79 lelaki manakala 8 perempuan) tanpa dokumen perjalanan ditahan.

Kesemua yang ditahan berusia antara 21 hingga 36 tahun didapati melakukan kesalahan di bawah Seksyen 6 Akta Imigresen Malaysia.

Turut dirampas ketika serbuan adalah enam unit  komputer peribadi dan 203 telefon bimbit.

“Semasa ditahan mereka disyaki menjalankan kegiatan pelaburan atas talian  berdasarkan pada skrin komputer peribadi yang memaparkan skim-skim pelaburan sama ada Forex, atau Cryptocurrency dan termasuk juga perjudian,” kata Ketua Pengarah JIM, Datuk Indera Khairul Dzaimee Daud kepada pemberita selepas serbuan.

Jelas beliau lagi,  menerusi siasatan awal juga didapati kesemua yang ditangkap menggunakan permit perjalanan yang sah sebagai pelancong untuk masuk ke negara tetapi menyalahgunakan pas lawatan yang diberikan.

Tambahnya, semua premis yang diserbu  turut dijadikan pusat latihan untuk mendekati mangsa dan telah beroperasi empat bulan yang lalu.

Dalam pada itu Khairul berkata, kesemua yang ditahan akan direman 14 hari di Depot Imigresen Bukit Jalil untuk siasatan lanjut.

Menerusi serbuan yang dilakukan hari ini, kata Khairul Jabatan Imigresen Malaysia mendapati aktiviti sindiket penipuan atas talian kini mengubah modus operandi mereka dengan bergerak dalam kumpulan yang lebih kecil untuk mudah melarikan diri.

Sindiket menurut beliau, tidak lagi menyewa premis yang besar seperti sebelum ini, sebaliknya menggunakan kondominium atau pangsapuri yang dilengkapi dengan peralatan komputer peribadi dan internet.

Ketua Pengarah JIM itu juga tidak menolak ada mangsa yang berjaya ditipu menerusi kegiataan yang dilakukan mereka yang ditangkap pada hari ini.

“Mereka ini dilatih bagaimana untuk mendekati pelanggan melalui aplikasi atas talian selain itu berdasarkan skrin komputer juga menunjukkan terdapat pelanggan-pelanggan yang mengalami kerugian akibat ditipu mereka,” tambahnya.

Operasi dilakukan dengan kerjasama 160 pegawai JIM, Polis DiRaja Malaysia, Bank Negara Malaysia dan Suruhanjaya Komunikasi Multimedia (SKMM). – MalaysiaGazette


AWAS

DEMOGRAPI

PENDUDUK 

TANAH MELAYU

AKAN BERUBAH

JIKA CHINA

DAN INDIA

MASUK PERCUMA

KE TANAH MELAYU

INI INGATAN AWAL

TAK CAYA 

SILA TUNGGU

-----------

Tiada ulasan: