Ahad, 2 Februari 2020

BACA BETUL BETUL



BACA BETUL2

BACA DG BAIK

FAHAMI ISINYA

TAK FAHAM 

BACA SEKALI

LAGI

BILA DAH FAHAM

SIMPAN DALA

JIWA DAN

TUNGGU BULAN

MARCH


Undi tak percaya lebih baik, tetap sokong Tun


KUALA LUMPUR: Peralihan kuasa Perdana Menteri yang dipolemikkan pihak-pihak tertentu ketika ini hanya boleh berlaku dengan cara peletakan jawatan dan mengadakan undi tidak percaya di Parlimen.

Presiden PAS,  Tuan Haji Abdul Hadi Awang berkata, pihak yang mahukan peralihan tersebut berlaku sepatutnya membuat undi tidak percaya di Parlimen sebagai tindakan paling tepat.

“Kalau saya lebih baik pilih yang undi tak percaya itu, tak menyusahkan rakyat sangat. Ini (membuatkan) rakyat susah, berlawan rakyat dengan polis. Tak pasal-pasal rakyat berlawan dengan polis. Jadi biar itulah, kita buat undi tak percaya di Parlimen. Itu lebih baik,” ujarnya.

Beliau berkata demikian selepas menyampaikan syarahan khas di Konvensyen Wanita Muda Se-Malaysia membawa tajuk “Bicara Ini Demi Perpaduan” di Stadium Negeri, Kuala Terengganu, pagi tadi.

DitanyaDitanya media sama ada PAS akan menyokong undi tidak percaya itu, PAS tegasnya masih lagi mempertahankan  Dr Mahathir Mohamad untuk menjadi Perdana Menteri kerana suasana ketika ini memerlukan begitu.

Jelasnya, sebagaimana kenyataan beliau sebelum ini, janji peralihan kuasa yang dituntut pihak terbabit tidak mencukupi syarat dalam Islam termasuk syarat Sekular di mana janji itu tidak mulzim dan sekadar janji ‘cakap-cakap’ tanpa dimeterai.

Peringat beliau, PH memenangi PRU14 kerana menonjolkan Tun Mahathir sebagai ketua pasukan di mana perubahan kerajaan seperti hari ini tidak akan terjadi sekiranya pakatan tersebut menampilkan individu lain.

“Dulu Tengku Razaleigh 46 tak boleh ubah kerajaan.  Anwar pun duduk depan tak berjaya. Bila letak Tun di depan, tiba-tiba jatuh kerajaan, berubah. Tak akan nak tarik tengah jalan? Tak betul lah. Jadi moral demokrasi itu salah, tak kena.

“Walaupun kita tak setuju dengan kerajaan, tapi pilihan raya dah berlaku. Ada proses demokrasinya. Proses demokrasinya ialah undi tidak percaya di Parlimen, itu lebih mudah,” jelasnya.

Malah, ketika ditanya kemungkinan PRU15 lebih awal, beliau menyatakan hal itu terserah kepada Perdana Menteri dan Yang di-Pertuan Agong untuk membubarkan kerajaan tetapi jika undi tidak percaya dibuat, maka PRU15 tidak perlu diawalkan. – HARAKAHDAILY 1/2/2020


PEMIMPIN ISLAM

ANWAR IBRAHIM

KLIM  DIA ADA

CUKUP SOKONGAN

UNTUK  SINGKIR

MADEY DENGAN

UNDI TAK CAYA

DALAM PARLIMEN

INI  HAJI HADI

PEMIMPIN PARTI

ISLAM PAS

SECARA TERBUKA

CABAR ANWAR

UNTUK BUAT

UNDI TAK CAYA

SACEPAT MUNGKIN

INI MAKNA 

BERITA INI

KHALAS
AMIN


--------------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pak Hadi cakap betul! Abam dah cuba 2x PRU. KALAH!!!! Madey jadi kapten, menang!

Sekarang, parti PKR sendiri pun huru hara, ramai samseng. Abam tak tahu tadbir parti, nak tadbir negara?

Tanpa Nama berkata...

Setakat pisang lemak manis mana berani nak buat undi tak percaya...kalau pisang tanduk tu lain cerita...sampai buruk pisang tu takdanya berani nak buat undi tak percaya tu..tapi tak terasa gatai ke pisang tu bila puak tok aji serban cabar..ke pisang dah gugur dari kulit..

Tanpa Nama berkata...

lebai hardy sebelum pru14 kutuk kaw-kaw si tua kutuk madey kerala, dia kata madey tak layak tadbir negara, hanya layak tadbir klinik huhuhu. dia kutuk lagi si tua kutuk kerala tu suruh banyakkan masa main dengan cucu dan habiskan masa atas tikar sejadah. memang nmpak sangat tahap benci hardy wang pada madey kerala masa tu. tup tup selepas PAS dapat 400juta, mercedes sorang sebijik dan rm50k setiap sekor, tiba-tiba hardy wang nak bodek tua kutuk madey kerala kekal jadi PM.

kat sini timbul beberapa persoalan.

1. ini dikira kena pau atau tidak?
2. PAS ni agama ke atau hanya parti politik?
3. dalam situasi mcm ni PAS dikira kingmaker atau tak?
3. kalau jumpa keling kerala dan lebai hardy wang, nak ketuk sapa dulu?
5. daging babi dah halal ke? kahkahkah

azam berkata...

Kau ingat DSAI bodoh ke?
DSAI dah pasang orang dia pujuk MP sokong dia.
Atok dah silap,
Cepat sangat bagi lebai duit RM 400j.
Dengar citer ramai yang dah gostan nak PAU atok.

Makannasi berkata...

Hahaha...amik dari harakahdaily... hihihi..huhuhuhu..
Gegege... hadi pulak tu...

Najib lebih baik 6759x ganda dari hafi.... khalas