Sabtu, 1 Februari 2020

JELAS TUNTAS BERHEMAH




SATU CONTOH 

KENYATAAN

DARI PEMIMPIN

PARTI YANG

BERHEMAH

JELAS TUNTAS


Hentikan budaya samseng, hormati perbezaan pandangan politik, gesa Mat Sabu


SEBARANG ebarang perbezaan pandangan dan ideologi politik tidak seharusnya dibalas dengan kekerasan, kata Presiden Amanah Mohamad Sabu.

“Sebaliknya ruang demokrasi yang dibuka dengan luas oleh kerajaan Pakatan Harapan (PH) sejak Mei 2018 perlulah dimanfaatkan untuk mengemukakan hujah melalui perdebatan secara ilmiah,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Mohamad yang juga menteri pertahanan berkata tindakan ganas dan samseng ini bukanlah budaya rakyat Malaysia apatah lagi ia mengganggu gugat keharmonian negara yang aman dan makmur sejak sekian lama.

“Amanah membantah keras tindakan ganas sekumpulan orang yang mengepung dan mengeluarkan kata-kata kesat terhadap Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Abdul Rahman, keluarga dan rakan-rakannya malam tadi,” katanya.


Mohamad mengulas mengenai insiden sekumpulan pemuda dipercayai ahli Umno yang menyerbu majlis sayap Bersatu Johor yang berlangsung di restoran Ulu Tiram malam tadi, bersama-sama dengan anggota daripada Pemuda, Wanita dan sayap bahagian serta keluarga mereka.

Insiden itu menyebabkan Ketua Pemuda dan Ahli Exco Melaka Mohd Rafiq Naizamohideen dan Ahli Dewan Undangan Negeri Puteri Wangsa, Mazlan Bujang yang menghadiri acara itu berjaya menyelamatkan diri.

Mereka termasuk Syed Saddiq terpaksa memanjat pagar untuk melarikan diri dari kumpulan yang menuntut Ahli Parlimen Muar meninggalkan negeri itu. – 1 Februari, 2020.


RAYAKAN 

BERBEZAAN IDEA

BEZA PENDAPAT

BEZA PANDANGAN

DARI PERBEZAAN

BERCAMBAH

PANDANGAN

INI CARA BETUL

BERPOLITIK
KHALAS


-----------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bossku nak masuk penjara mestilah anak buah, anak bela menyalak meroyan tiada Tuan, dulu bukan main hebat kah kah kah kepong semua masuk lokap reman baru padan muka, samseng diajar mak emak orang dulu kata anak kurang ajar, emak bapa tidak ajar budi bahasa jangan rasuah jangan curi hak orang jangan harap semua free kena bekerja jangan malas melepak kedai kopi turun bendang usaha padi menjadi sekarang ini emak bapa pun ikut politik siang malam, join politik dapat barang free elaun trip ke KL semua free bodek Kiri Kanan bossku kah kah lah

Tanpa Nama berkata...

makin menarik drama ni.. politik samseng dah jadi amalam anak al setan ke? kehkehkeh suruh si setan tu join umno atau pas lepas tu jadi yb laa. kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Gangster DiRaja semua ni!

Tanpa Nama berkata...

Mat Sabu, hang ingat fat boy tu nak denganq nasihat orang ke?

DIDI KOTA BELUD berkata...

Mentang2 yb mat sabu teman sarapan..lunch..dinner dio.bukan main jack ko yer...kakakakkakakakakaka