Rabu, 18 Mac 2020

KAMPONG GUA BERNAMA WAVRE




NEGARA ANGAT

GUA  BELGIUM

KINI

BERKURUNG

Belgium menjadi negara terbaharu berkurung, dengan warga diminta tinggal di rumah dan membatasi hubungan dengan keluarga terdekat mereka, menulis Jennifer Rankin.

Dari tengah hari tempatan (CET) semua kedai-kedai yang tidak penting dan pasaran udara terbuka akan ditutup dan orang-orang akan dijangka bekerja di rumah.

Majikan yang memerlukan kakitangan berada di lokasi, tetapi tidak dapat memastikan denda wajah menjauhi sosial dan bahkan penutupan.

Langkah-langkah itu adalah serupa dengan yang diguna pakai Perancis dua puluh empat jam lebih awal, tetapi agak longgar. Orang ramai akan dapat melawat pasar raya, farmasi, profesional perubatan, bank, pejabat pos dan kedai buku.

Pasar raya mesti mengehadkan jumlah pelanggan kepada satu sepuluh meter persegi, yang bermaksud orang mungkin harus beratur di luar, di mana mereka juga harus memerhatikan perpindahan sosial dengan berdiri jauh.

Berjalan untuk berjalan-jalan atau berlari, atau menunggang basikal dibenarkan, "walaupun digalakkan" pihak berkuasa berkata, selagi orang melihat jarak satu setengah meter dari sesiapa yang bukan ahli rumah tangga mereka.

Sekatan-sekatan, yang belum pernah terjadi sebelumnya dalam masa aman, telah dipersetujui pada malam Selasa oleh dewan keselamatan negara Belgium, termasuk perdana menteri Sophie Wilmès, timbalan perdana menteri, ahli politik kanan dan perkhidmatan keselamatan.


APA JADI

DENGAN

KAMPONG GUA

BERNAMA 

WAVRE


---------

Tiada ulasan: