Jumaat, 27 Mac 2020

TERIMA KASEH







TERIMA KASIH

Apa jadi dengan duit ZAKAT setiap negeri....????? Takat ni, hanya negeri Selangor sahaja menyumbang dua or is it 3 juta untuk para asnaf yang kesempitan di waktu dzarurat ini. Di JOHOR ada keluarga tidak makan sampai polis terpaksa keluarkan duit mereka sendiri membeli makanan untuk satu keluarga di TAMAN TAMPOI INDAH, JOHOR BAHARU. 
Si suami diberhentikan kerja di Singapura kerana tiada permit. Si isteri tukang cuci bangunan. Anak tiada susu terpkasa diberi minim milo kosong. Mana pergi duit zakat negeri JOHOR....??? Terima kasih Koperal 150367 Mohd Hisham Mustafa dan Kobstabel 204588 Mudirikah Nazirul Nordin yang membantu keluarga tersebut. Inilah masanya yg paling sesuai duit zakat digunakan. 
Alangkah baiknya jika Pusat Zakat membeli makanan seperti beras, gula, minyak masak, tepong dan susu kanak-kanak supaya mudah diagih kepada golongan asnaf yg memerlukannya di ketika bencana ini. Tolong ingat ya, pegawai-pegawai Zakat, Duit Zakat untuk asnaf yang memerlukan. Inilah 
on 
SEMUA
 WAJIB BERKORBAN
Publish | Delete | Spam
cikminah
on 27/03/20

Gagal






-----

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

malaysiakini buat fitnah lagi. tadi keluar pecah berita bagitau satu keluarga di TAMAN TAMPOI INDAH, JOHOR BAHARU tak makan dan polis beli makanan utk depa. ishhhh mana mungkin org johor yg kaya raya tak mampu beli makanan??? fitnah ni. err.. dah takde lagi ke org nak tabur duit 1 juta utk org johor shopping??

https://www.malaysiakini.com/news/419434

Tanpa Nama berkata...

Mana pegi dermawan yang dulu belanja RM1 juta di Tesco TebrauJB .Tempat warga M40 keatas dibelanja barang2 keperluan percuma. Sekarang dalam keadaan dharurat takkan rakyat Johor yang miskin tak boleh di beri pertolongan...
S____D B__

panglimo potaseh berkata...

Tadi kat TV ..Prof Emr Barjoyai kata Finland sebuah negara Kapir Laknat temu minyak pada masa sama dgn Malaysia. Minyak dinegara Kapir Laknat ini modal mrk tak usik dan UNTUNG di masukan dalam Wakaf Rakyat ..hari ini semua isirumah Finland adalah JUTAWAN.
Jadi kat mana Malaysia kita hari ini ..kita ada Wakaf Rakyat tak ..yang wujud adalah Raja, Pemimpin dan Pengarah yang kaya 17 keturunan dengan rakyat yang sentiasa MENGEMIS ..taqbeer.