Isnin, 6 April 2020

AMERIKA DALAM KRISIS




AMERIKA 

DALAM KRISIS



Food Banks Warn They Will Soon Run Out Of Food As Economic Suffering Explodes All Over America


Apakah yang akan dilakukan warga Amerika yang hilang kerja kini lapar apabila bank makanan tidak mempunyai makanan lagi? Selama beberapa minggu yang lalu, kami telah menyaksikan lonjakan terbesar dalam pengangguran dalam semua sejarah A.S.

Memandangkan sebahagian besar pekerja itu tidak mempunyai apa-apa bantuan apabila  bank kosong. Ramai daripada mereka telah terpaksa mencari bantuan kecemasan untuk diri mereka sendiri dan keluarga mereka dengan serta-merta. 

Sudah tentu rangkaian bank makanan ke seluruh negara  tidak dibina untuk mengendalikan senario seperti ini Amat jelas banyak daripada mereka sudah mula kehabisan makanan. Keadaan parah ini bermula dengan kemelesetan ekonomi baru.

Apakah perkara-perkara yang lebih parah akan kelihatan beberapa bulan dari sekarang?


--------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pungkrak duit semua rembat, simpan dalam almari... cilakak...

Tanpa Nama berkata...

Jangan ego sangat, jangan bangga sangat, manusia ini kecik saja, kalau tahu bab agama tak payah sembang bab sains, kalau tahu bab matematik tak payah sembang bab sejarah, mudah nya cerita sembang apa yang kita tahu, bukan apa cakap orang orang yang cakap pandai tapi otak tak pandai, ada faham ? Kah kah kah maksud dia jangan kena tipu dengan ulamak yang pakai ayat Arab saja mudah kan, hj Bawang pun nak jadi Munke, lepas ini tengok nak bawa wellfire lepas tu naik jet, apa pun dunia akan.tahu juga antara lakonan dan tawawunnnnnnnnn kah kah kah syukran Al ham...kah kah kah