Selasa, 21 April 2020

APA MAKNA BERITA INI






MAKNA BERITA

IALAH SISTEM

EKONOMI 

KAPITALIS

AKAN RUNTUH

DI ERA

PASCA KOBID

BAWA PERANG

Harga minyak AS di bawah AS$0 – terendah dalam sejarah

NEW YORK – Kejatuhan harga minyak semakin parah apabila harga minyak Amerika Syarikat jatuh di bawah paras AS$0 kepada AS$-37.63 setong.

Paras harga yang direkodkan itu adalah terendah sejak NYMEX membuka dagangan niaga hadapan pada tahun 1983 – merekodkan penanda aras baru dalam sejarah pasaran minyak.

JANGAN LUPA

SEJARAH

ZAMAN MELESET

TAHUN 30 AN

MEMBAWA 

PERANG DUNIA

KEDUA

KITA 

DI MALAYSIA

KALAU POLITIKUS

TAK UBAH CARA

HASILNYA

KITA BERAMOK

SESAMA SENDIRI

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ada yang sokong dan sangat gembira dengan PM PN kerana dengan kemurahan hatinya petrol RON95 RM1.25 dan RON97 RM1.55. Kalau Atuk masih PM tok sah haraplah. RON95 naik harga jadi RM1.20 adalah. Gua tak tahu crude oil global price itu kerja gomen.

Tanpa Nama berkata...

Teram kena main dgn Putin. Dia mintak Kremlin turun minyak,tapi murika sendiri tak turun pun. Sekali kena kepak. Dua kali oii,rakyat makin luak,hari hari jin kobit mintak darah.minyak tak ada harga. Cetak lagi dollar banyak2. Dah jadi tisu toilet dah.selagi bric tak boleh operasi selagi tu tak ada jalan. Sama ada malu atau mati.plilh lah murika...

zaki berkata...

apabila bekalan melebihi permintaan, teori ekonominya dinamakan deflasi ia lebih ditakutti daripada inflasi kerana inflasi bermakna permintaan berlebihan boleh dibendung dengan produk ganti, ekonomi kapital akan terus berkembang dari penggunaan yang tinggi, apabila amerika menyertai perang dunia pertama terdapat permintaan tinggi untuk kegunaan perang tetapi apabila perang tamat bekalan tercipta tiada pengguna menyebabkan deflasi pada amerika tahun 30-an menyebabkan satu perang baru pada tahun 1942 dibuat bagi mencipta permintaan dan amerika kekal dibumi eropah, jepun dan beberapa negara lain supaya permintaan berkekalan, kemunculan china sebagai negara kapitalis baru telah mengganggu bekalan dari amerika menyebabkan barang tiada harga kita hanya boleh berdoa tidak berlaku perang untuk mencipta pasaran jika tidak satu dunia baru akan lahir atau kita semua menjadi burung dodo

Tanpa Nama berkata...

mana teori bodoh kau yg mencadangkan harga minyak tidak akan jatuh?
Surah Labon 133. Al-Kitab hegemoni media daulah pecah.Kah kah. Pleease Lord I rest my case.