Jumaat, 24 April 2020

KURANGKAN MAKAN






UBAH GAYA

HIDUP 

Tiada bazar Ramadan, khidmat penghantaran jadi talian hayat peniaga

PENIAGA makanan tiada pilihan mula beralih kepada kebiasaan baharu menggunakan sistem penghantaran terus ke rumah pelanggan selepas Putrajaya melarang sepenuhnya penganjuran bazar Ramadan sepanjang tempoh perintah kawalan pergerakan (PKP).

Bazar Ramadan, yang saban tahun jadi lubuk pendapatan berganda bagi peniaga dan medan yang menawarkan pelbagai pilihan kepada pengguna untuk berbuka puasa, dilarang bagi mengelak keramaian yang boleh mendedahkan risiko penularan Covid-19.

Dengan Ramadan yang bermula hari ini ketika PKP berjalan, peniaga yang dulunya menunggu pelanggan datang membeli di gerai kini menguruskan pesanan dalam talian untuk dihantar ke rumah.


SIANG POSO

MALAM

MELANTAK
KAH KAH KAH

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

puasa-maksudnya bukan tukar waktu makan

puasa menahan diri dari lapar dan dahaga dari terbit sampai terbenam matahari-dan makan sedikit ketika berbuka dan sahur-malam kurang tidur bykkan beribadat-siang pun bukan utk rehat2-barulah dapat manfaat-manalah tahu bertemu lailatul qadar

ikut nabi buka makan kurma - Nabi SAW bab zuhud n berlapar nih tak boleh lawan, ada riwayat sebut sampai perut ikat batu lah? apa rahsia puasa n berlapar nih? nak rasai hidup orng miskin kah? kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Perkara yang aku paling benci puasa ni bazaar lah. Bazaar ni bahasa apa? Bahasa melayu pasar.Masa bujang dua tiga kali aku pijak kaki bazaar walaupun 9 tahun aku duduk flet tu.entah aku rasa geli tengok ikan keli tak masak,ayam tak masak,muka tak Mandi orang yang membeli,indon mengaku melayu.jika indon mengakulah indon. Harga mmg yahudi.cuma sudah kawin sudah pindah barulah ke bazaar. Itu pun takut merajuk tak dapat memantat malamnya.kahkahkahkah.