Jumaat, 22 Mei 2020

BILA DAIM MULA BERCAKAP








BILA DAIM

MULA BERCAKAP

INI TANDA 

EKONOMI KITA

DALAM BAHAYA 

Malaysia tak dapat lari dari kemelesetan ekonomi, kata Daim

MALAYSIA tidak dapat lari dari kemelesetan tahun ini walaupun RM260 bilion disuntik melalui pakej rangsangan untuk memulihkan ekonomi, kata Daim Zainudidin dalam satu wawancara dengan The Malaysian Reserve.

Beliau berkata kerajaan perlu menerapkan langkah-langkah luar biasa dan tidak terjebak dalam pemikiran ortodoks dan perniagaannya seperti biasa.

“Mereka yang bertanggungjawab mesti berfikir di luar kotak.

“Kita adalah negara perdagangan, jika ekonomi utama tidak berjalan dengan baik, kita juga tidak akan melakukannya dengan baik.

“Kerajaan jangka ekonomi jatuh merosot tahun ini dengan KDNK dijangka menurun sekurang-kurangnya 2% walaupun penilaian saya sendiri bahawa akan jauh lebih tinggi dari itu.

“Lihat Q1 kecuali untuk sedikit pengembangan di sektor perkhidmatan (3.15) dan pembuatan (1.5%), semua sektor lain mengalami pertumbuhan negatif.

“Kita harus ingat bahawa perintah kawalan pergerakan (PKP) hanya bermula pada dua minggu terakhir Mac namun kebanyakan sektor ekonomi tidak berjalan dengan baik,” katanya. – 22 Mei, 2020.


AWAS

BERSEDIA

KRISIS EKONOMi

HARGA MINYAK

JATUH

DISERANG KOBID

TAMBAH DENGAN

 KERAJAAN

GOYAH

MAKNANYA 

HURU BIN HARA

AMIN

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hisham!!!

Suruh si Daim tu DIAM...

Tanpa Nama berkata...

Daim....

Diam, ontok-ontok duduk di rumah...

Tanpa Nama berkata...

Mat sembab lagi power laa dari daim. Nanti dia uruskanlah krisis ekonomi dgn umno, dibantu juga oleh doa mustajab dari bani pas. Lu apahal daim? Cemburu ke? Masa ph jadi kerajaan takde langsung bantuan utk rakyat. Kahkahkah hidup geng sheraton!!!

Tanpa Nama berkata...

Ko diamlah daim. Masa limguan eng jadi menteri kewangan rakyat dpt 30hengget jer. T.kasih pada malingkup sembab dan jemin semburit sebab khianat dan kudeta rampas kuasa dari madey kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Ekonomi kita ke ekonomi dia. Yg boleh caya coklat daim je

Tanpa Nama berkata...

suntikan berapa ? kah kah kah wei nak bagi mask kat front liner pon tak sampai, nak suntik billion billion lemon ada lah, kilang kecik dah tutup kedai, pekerja tiada kerja, dok melilau tunggu bantuan, kera jang suruh ambik duit EPF pakai dulu, depa dok sibuk politik,.mana ada masa mikir hal ekonomi rakyat negara ? kah kah kah yang buta tak nampak, yang pekak tak dengar, yang bisu tak.cakap, baik kita seluruh rakyat malaysia jadi buta bisu dan pekak kah kah kah