Ahad, 19 Julai 2020

RINTIHAN MOKHTAR SENIK





MOKHTAR SENIK

SEDIH MERAYU

TANDA  NAK KENA

TERAJANG



Entah mengapa hati saya semakin gerun melihat lautan luas politik. Ombaknya semakin ganas. Gelombangnya bergulung2. Permusuhan berlaku tiba2 tanpa punca dan sebab. Kebencian meluap2 tanpa dapat dikawal membakar setiap ranting2 ukhuwah. Abu yg sudah menjadi debu itu di injak2 penuh dendam.
Rasanya biarlah saya hanya berkayuh ditepian pantai ini. Mengasuh anak2 mengenal Allah dan Rasul. Memimpin tangan mereka mengenal dunia melalui jendela akhlak dan agama. Mengasuh mereka melihat politik melalui neraca taqwa. Mendidik mereka agar tahu akhirat itu matlamat kita.

  • Zakaria Omar Gelombang politik tu lalui dengan baik dan bawa lah remaja yang derhaga dengan ilmu sebagai pengganti .kerana kalau kita biarkan keadaan yang berlaku takut2 ia terbabit diambil oleh golongan yang bukan ahli
    Istiqamah dlm mendidik anak bangsa menjadi orang yang beriman dan diredhai Allah.
    4
  • Anua Salimi Kami perlukan TG dihadapan.. ramai marhaen d belakang ini sekadar mengikuti arus perdana. Malangnya arus perdana itu penuh fitnah. kerosakan dan kesesatan yg silih berganti dan melata di bumi. Malanglah manusia begini..
    #semogaAllahteguhkankita
  • Rosli Hj Ismail Betul amat Ustaz fokus kpd ank2 di tahfiz yg dahagakn ilmu ustaz sbb sudah ramai yg muda muda mampu mengantikan ustaz . Tugasan di Tahfiz didik ank2 tahfiz supaya lebih ramai lagi yg muncul seperti ustaz nnti. Rugi klu nnti x muncul yg dikalangan mereka seperti ustaz
  • Zulkefli Yusoff Apa yg ustaz tulis ni sama dgn apa yg brmain dlm fikiran Saya..
  • Nor Janna Tak ramai yg mampu bila di uji dgn jawatan dan pangkat.

1 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Alfadil UsTaT Moktar Senik tumpukan lah ngajar anak2 tahfiz, supaya lebih ramai lagi yg akan MUNCUL seperti UsTaT. Maka itu dalam masa yg sama kita juga perlu carik lebey ramai lagi Bini Orang yg bertetek Nenas Sarawak.