Jumaat, 7 Ogos 2020

LAKI BINI KENA DAKWA




NAJIB 

SUAMI ISTERI

KENA DAKWA

KINI MASA

GUANG ENG

LAKI BINI

KENA DAKWA

AMIN

KENAPA INI

BERLAKU

APA SEBABNYA

AMIN

JAWABNYA

SENANG SAJE


Isteri Guan Eng, ahli perniagaan ditahan kes banglo RM2.8 juta

ISTERI Lim Guan Eng dan seorang ahli perniagaan Phang Li Koon ditahan agensi antirasuah berhubung siasatan semula kes pembelian banglo kontroversi bernilai RM2.8 juta.

Isteri Lim, Betty Chew yang juga bekas Adun Kota Laksamana ditahan pagi ini ketika hadir untuk siasatan manakala Phang ditahan petang semalam ketika hadir memberi keterangan, kata sumber.

“Kedua-dua mereka akan didakwa bersama bekas menteri kewangan, Lim Guan Eng pada Selasa ini di Mahkamah Seksyen Butterworth,” katanya kepada The Malaysia Insight.

Chew ditahan ketika tampil untuk siasatan bersama seorang adik Lim, Hui Ying, yang juga Setiausaha DAP Pulau Pinang tiba kira-kira jam 10.45 pagi.

“Mereka dipanggil memberi keterangan bagi membantu satu siasatan di negeri ini,” kata sumber kepada The Malaysian Insight.

Peguam Chew, RSN Rayer mengesahkan penahanan anak guamnya.

Lim dan Phang sudahpun dituduh berhubung pembelian banglo di Jalan Pinhorn, Pulau Pinang itu pada Jun 2016.

Banglo itu didakwa dibeli pada harga jauh lebih rendah daripada harga pasaran sewaktu Lim menjadi ketua menteri Pulau Pinang pada 2015.

Selepas perbicaraan berakhir, kedua-duanya kemudian dilepaskan tanpa dibebaskan daripada tuduhan pada September 2018.

Terdahulu, Lim hari ini didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur bagi tuduhan meminta rasuah berupa 10 peratus daripada keuntungan projek pembinaan jalan utama dan terowong di Pulau Pinang.

Menurut pendakwaan, Lim melakukan kesalahan itu pada Mac 2011ketika menjawat jawatan sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang.

Lim didakwa mengikut Seksyen 16(a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 yang boleh dihukum di bawah Seksyen 24(1) akta yang sama. – 7 Ogos, 2020.

SEMUA INI

ADALAH KERANA

BERJAYA DITIPU

OLEH

I HAVE

 THE NUMBER

AMIN

SEDIH SEDIH

NAK BUAT HOW

PAKATAN DAH

RUNTUH RANTAH

AMIN

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nak buat cam ne bang berahim pendek aka 'CHIEF' 40 penyamun di suruh pangkah PJ=Putrajaya dia gi pangkah lain nyer PJ=Pejabat Jamban...nih semua salah chief dan penyamun yang menyerang secara beratib akibat kurang minda terkehadapan sebalik nya minda gelojoh dan berpikiran pendek...omputeh kata tak de FORSIGHT...tuh sebab orang lama semua dah belah tinggal mat songel atau kena pecat dari PKR=Parti Keluarga Ramai.

Lagi satu atau lagi banyak boleh tambah...mat songel dah memang tak de intelligence untuk meneraju negara...tak de policy yang boleh diangkat kecuali theory pisang naik! Tang pisang naik memang dah terbukti dah...