Jumaat, 7 Ogos 2020

MENYESAL TAK SUDAH








GUAN ENG KLIM

TAK AMBIL DUIT

KES INI AKAN 

DIBUKTIKAN

DALAM 

MAHKAMAH

AMIN

SEKARANG

GUAN ENG

MENYESAL 

TAK 

SUDAH SUDAH

SEBAB 

TERMAKAN TIPU


I HAVE 

THE NUMBER

Tuduhan minta suapan 10% bermotif politik, kata Guan Eng

BEKAS Menteri Kewangan Lim Guan Eng menegaskan tuduhan rasuah ke atasnya hari ini bermotif politik kerana beliau tidak pernah menerima sebarang suapan.

Katanya, agensi antirasuah tidak mempunyai bukti beliau memiliki wang berbilion ringgit daripada suapan berhubung projek jalan utama dan terowong Pulau Pinang itu.

Malah beliau tidak pernah diminta untuk menunjukkan baki dalam bank atau wang tunai yang boleh dikaitkan dengan rasuah ketika siasatan, katanya selepas membayar jaminan mahkamah.

“Projek yang dikaitkan dengan diri saya juga diberikan secara tender terbuka dan bukannya secara langsung.

“Saya ingin menegaskan bahawa saya tidak pernah menerima sebarang suapan dan ini pun tidak ditanya oleh SPRM, mana suapan saya.

“Dia tidak pernah tanya mana suapan saya sama ada dalam bentuk wang tunai ataupun dalam akaun bank saya,” katanya kepada pemberita.

Katanya, pendakwaan tidak mempunyai bukti beliau memiliki wang berbilion ringgit dalam akaun banknya.

“Itulah sebabnya saya akan lawan pertuduhan rasuah ini yang saya rasa bermotif politik, tidak berasas dan untuk mencemarkan nama baik saya sebagai ahli politik pembangkang.

“Kita akan teruskan perjuangan bagi memastikan Malaysia lebih bersih dan lebih adil,” kata bekas ketua menteri Pulau Pinang itu lagi.

Terdahulu, Lim mengaku tidak bersalah atas pertuduhan meminta rasuah berupa 10 peratus daripada keuntungan projek Pembinaan Jalan-Jalan Utama dan Terowong di Pulau Pinang.

Menurut pendakwaan, Guan Eng melakukan kesalahan itu pada Mac 2011 berhampiran Hotel The Gardens, Mid Valley ketika menjawat jawatan sebagai ketua menteri Pulau Pinang.

Pertuduhan tidak menyebut tarikh khusus jenayah yang didakwa dilakukan, dan tidak juga menyebut jumlah suapan yang diminta oleh Lim.

Tuduhan dilakukan mengikut Seksyen 16(a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 yang boleh dihukum di bawah Seksyen 24(1) akta yang sama.

Guan Eng kemudiannya dibebaskan dengan ikat jamin berjumlah RM1 juta dengan dua penjamin. – 7 Ogos, 2020.


ORANG MELAYU

KATA

SESAL DULU

PENDAPATAN

SESAL KEMUDIAN

TAK ADA GUNA

AMIN

ELEEEK UNTUNG

KAH KAH KAH

MORAL CERITA

JANGAN KENA

TIPU SEKALI LAGI

AMIN

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Berita dibaca, Kalau Huang ENG kena tipu maka Guang ENG tidak ditipu. Cara baca TT mesti berlawanan. Itu yang TT ajar kpd Mahasiswa Mahasiswa Anak muda semua bangsa

Tanpa Nama berkata...

"Call your poker bluff..."

panglimo potaseh berkata...

Apa biza nye Guan Eng ambik rasuah dan tak ambik rasuah ..Si Kapir Laknat ni tetap di sumbekan dalam norako ..tul tak TaT ..?