Isnin, 17 Ogos 2020

NAJIB PM SEKALI LAGI








WOIT

JANGAN BUAT

TAK PAHAM

NAJIB KEMPEN

UNTUK JADI PM

AMIN

MADEY BOLEH

DUA KALI

NAJIB PUN

BOLEH DUA KALI

KAH KAH KAH 

Najib berkempen untuk

 siapa di Slim?

Memakai baju Melayu merah dengan sampin hitam siap bersongkok dan bersandal, ini adalah majlis ketiga dihadirinya pada hari itu.

Selepas menukar pakaiannya, beliau kelihatan segar dan bersemangat untuk berucap lebih 35 minit.

Najib memulakan hari Sabtunya dengan hadir majlis pelancaran pusat jentera Barisan Nasional Pilihan Raya Kecil Slim di Slim River pada sebelah pagi yang turut dihadiri Presiden Umno  Ahmad Zahid Hamidi dan Timbalan Presiden Mohamad Hasan.

Selepas itu, beliau bergerak ke Felda Gunung Besout 1 untuk majlis ceramahnya jam 3.30 petang.

Ucapan Najib malam itu di Felda Trolak Selatan mirip dengan ucapannya di Felda Gunung Besoput 1. Beliau tidak banyak bercakap tentang calon BN untuk PRK Slim, isi ucapannya lebih banyak tentang dirinya sendiri.

Pertama, Najib memberitahu khalayak yang beliau dihukum kerana memberikan 99% daripada RM42 juta yang diterimanya daripada SRC International Sdn Bhd untuk kebajikan.

“Saya beri RM600,000 kepada anak yatim tetapi saya didenda lima kali ganda- RM3 juta. Dan kerana beri RM600,000 kepada Umno menjalankan aktiviti kebajikan, saya didenda RM1.5 juta lagi.

“Saya tak boleh kritik keputusan hakim tetapi saya mahu beri fakta kepada rakyat untuk mereka tengok sama ada ia adil atau tidak,” kata Najib.

Bulan lepas, mahkamah menyabitkan Najib bersalah ke atas tujuh pertuduhan menerima RM42 juta dana SRC International Sdn Bhd yang masuk ke dalam akaun peribadinya. Beliau dijatuhi hukuman penjara 72 tahun, dijalankan serentak selama 12 tahun dan didenda RM210 juta.

Isu kedua dibangkitkan Najib adalah tentang sumbangannya kepada peneroka Felda sepanjang menjadi perdana menteri daripada 2009 sehingga 2018, sumbangan yang disifatkannya lebih besar berbanding pemimpin lain.

“Tuan-tuan ingat tak bila kami beri RM15,000 kepada setiap peneroka semasa saya jadi menteri Felda?” tanya Najib.

Untuk menekankan kepentingan isu dibangkitkannya, Najib juga bertanya jika hadirin ingat siapa yang memulakan Felda.

Tetapi, bila khalayak menjawab “Umno”, Najib menambah: “Juga ayah saya, Razak.”

“Dan kerana itu, saya mahu buat lebih banyak untuk Felda ketika saya jadi perdana menteri,” kata bekas presiden Umno itu.

Walaupun sudah disabit bersalah dan hukumannya ditangguhkan sementara menunggu proses rayuan, Najib yang kini hanyalah ahli Parlimen Pekan dan penasihat BN, masih mengekalkan imejnya sebagai mangsa, pejuang dan penyelamat dalam kalangan sebilangan orang Melayu.

Coretannya di Facebook sentiasa dapat perhatian, berkisar tentang isu semasa sehinggalah kepada bantuan dan bayaran tunai diberikan pentadbirannya kepada peneroka Felda dan kumpulan memerlukan.

Najib yang banyak turun berkempen di PRK diadakan di Semenanjung selepas 2018, berjaya menarik tumpuan dan perhatian ramai menggunakan jenama “Bossku”.


INI NAMANYA

SUMPAH LAKNAT

DEPAN 

ORANG RAMAI

KAH KAH KAH

HULUR HULUR

JULUR JULUR

SEDEKAH JARIAH

KAH KAH KAH

KEMPEN BERSIH

DIRI BOSS KU

AMIN

Tiada ulasan: