Isnin, 17 Ogos 2020

SEMUA JADI KENG




KELUARGA 

PENCURI

SEDANG DIDAKWA

AMIN

ANAK BERANAK

DALAM 

MAHKAMAH

KAH KAH KAH


Peguam Rosmah tuduh saksi lindungi bekas menteri pendidikan

BEKAS menteri pendidikan Mahdzir Khalid tidak meminta sebarang sogokan dalam projek solar hybrid yang mana Rosmah Mansor berdepan tuduhan rasuah, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur diberitahu hari ini.

Pengarah Urusan Jepak Holding Sdn Bhd Saidi Abang Samsudin dalam pemeriksaan balas oleh peguam Rosmah, Akberdin Abdul Kadir berkata bahawa tidak ada kesepakatan antara syarikat itu dengan Mahdzir untuk pembayaran sedemikian bagi projek bernilai RM1.25 bilion.

Akberdin: Setuju dengan saya, pada awalnya atas sumbangan dan pertolongannya, Mahdzir meminta 20% daripada jumlah kos projek yang berjumlah RM250 juta?

Saidi: Dia tidak pernah bertanya.

Akberdin: Fikir baik-baik. Mula-mula dia meminta 20% dari jumlah kos projek, dan kemudian anda mengatakannya terlalu banyak, kemudian menawarkannya RM60 juta?

Saidi: Tidak ada perjanjian seperti itu. 

Akberdin kemudian menegaskan bahawa Jepak sudah mencapai kesepakatan seperti itu dengan seorang individu bernama Md Fuad Yassin.

Saidi mengakui bahawa ada perjanjian dengan Fuad yang digambarkannya sebagai ahli politik, tetapi dia tidak tahu apa hubungan Fuad dengan Mahdzir.

Saidi berkata pada masa itu dia hanya mengenali Fuad selama beberapa minggu tetapi tetap menawarkannya RM60 juta jika dalam masa sebulan dia mendapatkan surat penerimaan (LOA) untuk Jepak bagi kontrak dengan sekolah luar bandar di Sarawak dengan sistem tenaga suria.

“Sebulan diberikan kepadanya untuk melobi dan jika gagal mendapatkan LOA, perjanjian akan ditarik semula,” kata Saidi kepada mahkamah. – 17 Ogos, 2020

AYAH MENYAMUN

EMAK MENCURI

ANAK MERAGUT

MENANTU MENIPU

BESAN MENCOPET

AMIN AMIN

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

AYAH MENYAMUN, EMAK MENCURI, ANAK MERAGUT, MENANTU MENIPU, BESAN MENCOPET... and they lived happily ever after.