Selasa, 22 September 2020

BABI DAH JADI RUSA

 


INI GAMBAR


BABI DAH


JADI RUSA


AMIN


SEKAWAH 


GULAI BABI


JADI SEKAWAH


GULAI RUSA


KAH KAH KAH


Orang Pas dengar amanat Presiden MCA

Mendengar amanat Wee Ka Siong.” Itu antara reaksi warganet terhadap gambar yang memaparkan dua individu dipercayai ahli Pas dengan baju serba hijau lambang parti itu.

Mereka duduk berhadapan Presiden MCA,  Wee Ka Siong yang kelihatan sedang memberi penerangan dengan kedua-dua tangan Ahli Parlimen Ayer Hitam itu tergenggam di atas meja.
 
Tidak kurang juga warganet yang merumuskan situasi dalam foto itu sebagai bukti Pas dalam gabungan Perikatan Nasional (PN) kini jelas sebagai ‘khadam’ atau ‘barua’ MCA.

Panggilan bertujuan menghina tersebut sebelum ini dilihat kerap digunakan Pas terhadap AMANAH terutamanya ketika pentadbiran Pakatan Harapan (PH) dengan menyebut ‘khadam DAP’.

Mungkin tambah menampakkan ciri ‘khadam’ atau ‘barua’ kepada parti yang hanya ada dua kerusi Parlimen dalam PN itu ialah seorang individu dipercayai ahli MCA berbaju tema BN berdiri sedang memerhati dua petugas Pas itu.

Foto Ka Siong yang juga Menteri Pengangkutan itu dipercayai dirakamkan di Sabah sempena Pilihan Raya Negeri (PRN) berdasarkan bendera yang digantung di lokasi tersebut.
 
Untuk rekod, selain Ka Siong, seorang lagi Ahli Parlimen daripada MCA turut berada dalam barisan Jemaah Menteri kerajaan PN

Wee Jeck Seng yang menang kerusi Parlimen Tanjung Piai dengan majoriti lebih besar iaitu 15,086 undi pada 16 November tahun lalu memegang jawatan Timbalan Menteri 1 Perusahaan Perladangan dan Komoditi.

BABI JADI

RUSA BUKAN

PEKARA SUSAH

CUKONG BOLEH

ATUR

KAH KAH KAH

Tiada ulasan: