Ahad, 27 September 2020

MADEY TERLEWAT


HAL INI MADEY

SLOOO SIKIT

KAH KAH KAH

MADEY TAK SEDAR

ANWAR JUMPA ACONG

OPPS... MAAAF

JUMPA AGONG

SELASA INI

AMIN 


Shafie Apdal masih calon PM, kata Dr Mahathir

PRESIDEN Warisan Mohd Shafie Apdal masih calon perdana menteri blok pembangkang walaupun gagal mempertahankan kerajaannya dalam pilihan raya Sabah, kata Dr Mahathir Mohamad.

Pengasas Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) itu berkata, ahli Parlimen Semporna itu tetap akan dinamakan sebagai calon perdana menteri sekiranya mereka menang Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

“(Shafie Apdal) masih salah satu daripada calon (Perdana Menteri),” kata beliau ketika ditemui The Malaysian Insight di Langkawi.

Ketika mengulas keputusan pilihan raya negeri yang berlangsung semalam, Dr Mahathir turut kecewa kerana parti Warisan dan sekutunya tewas kepada parti dalam Gabungan Rakyat Sabah (GRS).

Katanya, beliau kecewa kerana Shafie tetap kalah dalam pilihan raya yang diadakan untuk menghalang perubahan kerajaan melalui tindakan mengupah wakil rakyat untuk lompat parti.

“Saya kecewalah. Saya harap rakyat Sabah menolak orang yang guna cara tidak betul untuk ambil alih kerajaan kerana mereka sengaja meruntuhkan kerajaan dengan upah kepada orang yang lompat (parti).

“Kalau ini jadi satu amalan kita di Malaysia… Tamatlah demokrasi.

“Siapa saja ada duit boleh beli mana-mana kerajaan, sama ada kerajaan pusat pun macam itu, di Sabah pun macam itu,” katanya. – 27 September, 2020.


SABAH NI

DAH SELESAI 

KE BELUM

KAH KAH KAH

SASPEN

MENDEBARKAN 

KAH KAH KAH

SAPA KETUA MENTERI

SHAFIE?

HAJIJJI?

BUNG MOKHTAR?

SAPA SAPA

KAH KAH KAH 



3 ulasan:

cikminah berkata...

SIAPA bakal KETUA MENTERI SABAH..?
Eh...buat-buat tanya pulak.
Dah pastilah SHAFIE APDAL!!!!
Kan dia tengah relaks, tunggu offer daripada samada PN, BN atau PBS. Pat-pat-pat. Siapa dulu, dia dapat!!!

Ketua Pengarang berkata...

dua kali haji... kah kah kah!

Tanpa Nama berkata...

Menang pun susah, kalah lagilah.Yang paling senang dan enjoi-menjoi ialah orang yang banyak duit, boleh beli/shopping wakil katak dan boleh menafikan mandat yang diberi rakyat.Kalau merompak duit rakyat itu namanya kleptokrasi, maka yang merompak mandat rakyat itu namanya klepolotik.Kalau puak king maker pula bolehlah kita panggil puak frogkleptotik...ianya melompat dengan habuan jawatan...kahkahkahkah