Khamis, 8 Oktober 2020

AMK MAHU MUHYIDIN BERUNDUR

 

SEKARANG ANWAR

PAKAI AMK

KAH KAH KAH 

MANA HILANG 

YB NIK NAZMI

 YB DOLAH SAI

  YB SAM SELIT

MANA LESAP 

YB WILLIAM LIONG

KAH KAH KAH

PASAI APA MEREKA 

TAK BERSUARA LAGI DULU GILA BISING DESAK MADEY  LETAK JAWATAN 

KAH KAH KAH  

SEKARANG NAPA 

TAK BUAT FORUM

 DESAK 

MUHYIDIN UNDUR

KAH KAH KAH


Muhyiddin perlu 

berundur secara bermaruah!

Pelbagai isu timbul sejak kebelakangan ini yang melibatkan kegusaran dan keresahan rakyat secara keseluruhannya, terutamanya apabila peningkatan kes penularan wabak Covid-19 naik mendadak dan ianya disusuli kematian seorang bayi di Semporna, Sabah.

Secara kronologinya, Muhyiddin mula berhadapan dengan krisis kepimpinannya apabila 2 Timbalan Menteri Kesihatan yang didapati melanggar SOP atau standard piawaian yang telah ditetapkan semasa Perintah Kawalan Pergerakan sedang dijalankan kira-kira 4 bulan yang lepas.
 
Hari demi hari, detik demi detik dan saat demi saat, beliau terbukti gagal dalam menguruskan seluruh jentera kabinet dan kerajaan apabila pelbagai isu ketidakadilan berlaku sehingga didapati sebahagian besar ahli politik yang terdiri daripada pegawai kerajaan, menteri dan timbalan menteri didapati tidak kuarantin selepas pulang daripada berkempen sempena Pilihanraya Negeri Sabah.

Ianya bertambah parah apabila Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Hal Ehwal Agama, Dr Dzulkifli Al-Bakri telah disahkan positif Covid-19 baru-baru ini.

Muhyiddin perlu kembali kepada masalah dasar yang sebenarnya beliau hadapi sejak hari pertama beliau mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke 8 iaitu legitimacy ataupun keabsahan kerajaan pimpinan beliau.
 
AMK Damansara menuntut dengan setegas-tegasnya supaya  Muhyiddin mengadakan persidangan khas parlimen bagi menentukan sama ada beliau memiliki sokongan majoriti ahli parlimen ataupun sebaliknya, demi memastikan kestabilan politik tanah air dan segala urusan pentadbiran negara dapat berjalan dengan lancar.

Muhyiddin perlu berani menegakkan kebenaran demi kemaslahatan rakyat dan negara dengan berundur secara bermaruah selepas siri kegagalan pengurusan beliau dalam mentadbir kerajaan selama 8 bulan ini.

PARA YB 

TAK BERSUARA KERANA SEKARANG SIBUK 

TEMPAH 

BAJU MELAYU HITAM

 DI KEDAI DIN WAHAB 

DI MASJID INDIA

KAH KAH KAH



Tiada ulasan: