Isnin, 16 November 2020

GOTU GOTU - LU TAK CAYA LU TANYA WAN AZIZAH

 


 EZAM MAT NOR

BERCAKAP BENAR KALAU LU TAK CAYA  LU TANYA WAN AZIZAH


Ezam rungkai kebencian Tun M terhadap Anwar

Mohamad Ezam Mohd Noor mendedahkan punca sebenar kebencian bekas Perdana Menteri,  Mahathir Mohamad terhadap Presiden PKR,  Anwar Ibrahim.

Bekas Setiausaha Politik Anwar itu berkata, kebencian Mahathir telah bermula sekitar tahun 1997 apabila Anwar yang ketika itu menjawat jawatan sebagai Menteri Kewangan enggan menuruti desakan Mahathir untuk menyelamatkan syarikat-syarikat besar.

Malah, Anwar juga dikatakan tidak mahu melayan kerenah ahli Parlimen Langkawi itu yang amat cenderung melindungi syarikat-syarikat kroni besar termasuk syarikat anaknya.


4 ulasan:

Nazrio berkata...

umi afeLda masih sangat2 bergetah daLam video ni... Ketarrrr badaN gwe meLihat umi afeLda yg bergetah ituuu... aminnnnnn

Tanpa Nama berkata...

kat mana ada dedak...

kat situ ada ezam kotak...

senang citer dimana ada laba...

akan ada tukar, buat, cipta, timbul, rungkai, tukang segala macam kata...

duit nih dia tidak ada nilai dimana cost untuk merubah kertas menjadi duit adalah lebih mahal dari duit itu sendiri...tapi diberi nilai oleh sang penguasa (itu pun lantik sendiri) menetapkan yang biru muda Sedolar, yang hijau lima, yang merah sepuluh dan kuning-orange 500 dollar bagai.....maka manusia pun tertipu dan ditunggang hanya akan mendapat habuan duit...lain lain boleh tolak tepi atau diubahsuaikan....bukti?

Orang kepala lilit yang muslim ke yang singh ke yang india ke yang berkopiah dan bertopi East or West berkiblat duit....persoalan nya.....andai datang kemarau panjang dan terhapus dan terhakis sumber makanan dan minuman sama ada yang diprocess atau yang semula jadi andai duit nih di rebus, di peram, di goreng, di salai, di masak akan menjadi bahan makanan buat manusia meneruskan kelangsungan hidup?

Siapa TUAN sekarang? Duit atau Manusia?

Tanpa Nama berkata...

Semua ini kerana wang nothing more nothing less, masuk politik bukan nak berkorban pon nak kaya masuk politik, dapat jawatan boleh curi ada lesen besar, sapa nak tangkap ? Yang tangkap pon cium tangan kah kah selagi orang melayu mom momok ngan citer komunis daP citer melayu islang perjuangan tegak batang selagi tu semua akan Hanbury search barisan pemimpin negara all banduan, afa kes ada jenayah ada curi ada rasuah tapi masih sokong kah kah kah

cikminah berkata...

Ini kotak yang ke berapa, kau rungkai Ezam..? Bunyinya sama je setiap kali kau rungkai kotak. Balik-balik nak baiout syarikat kroni dan anak. Takda ke transaksi duit dari pulau Cayman masuk akaun Tun Det...?