Isnin, 9 November 2020

REZEKI KURNIA ALLAH

 

WOIT

INI REZEKI 

DARI TUHAN

KAH KAH KAH

TANDA TUHAN

SOKONG MEREKA

YANG BERIMAN

KAH KAH KAH

RAKYAT  RAMAI

TAK BERIMAN

MAKA DAPAT

AIR BERKARAT

AMIN


DUN Kelantan lulus

 kenaikan gaji Adun

PERSIDANGAN Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan hari ini, sebulat suara meluluskan rang undang-undang untuk meminda Enakmen (Saraan) Anggota-Anggota Pentadbiran dan Ahli-Ahli Dewan Negeri 1980, bagi membolehkan kenaikan dan penyelarasan gaji Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun).

Cadangan pindaan tersebut dibaca  Tuan Haji  Mohd Amar Nik Abdullah dan disokong oleh Exco Pembangunan Insan, Pendidikan, Pengajian Tinggi, Sains dan Teknologi Negeri Tuan Haji  Mohamed Fadzli Hassan.

“Pindaan ini dikemukakan berikutan faktor masa kini yang mencabar, kepada anggota-anggota pentadbiran dan ahli-ahli dewan negeri.

“Rang undang-undang ini juga sebagai satu penyelarasan elaun antara anggota-anggota pentadbiran dan ahli-ahli dewan negeri dengan negeri-negeri lain di Malaysia,” kata Tuan Haji Amar ketika mengemukakan cadangan tersebut.

Katanya selain itu tugas anggota pentadbiran dan ahli dewan negeri adalah semakin berat dan membawa harapan yang tinggi daripada rakyat, terutamanya berhadapan dengan suasana pandemic Covid-19.

Beliau berkata dengan itu kerajaan negeri mencadangkan pindaan dibuat ke atas enakmen tersebut seperti mana termaktub dalam senarai rang undang-undang yang dikemukakan.

“Adalah diharapkan cadangan yang dikemukakan ini akan mendorong anggota-anggota pentadbiran dan ahli-ahli dewan, untuk bekerja dengan lebih bertanggungjawab dan gigih dan membantu meningkatkan khidmat kepada orang ramai pada tahap yang maksimum,” katanya. – Bernama, 9 November, 2020.

LU TAK CAYA

KAH KAH KAH

SABAR KARO

NANTI AKAN

KELUAR AYAT

KAH KAH KAH

AYAT KERUSI 

PUN ADA 

AYAT DEWAN

 PUN ADA

KAH KAH KAH

KALAU TAK CUKUP

AKAN KELUAR 

AYAT MEJA

KAH KAH KAH



2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

1980 jam Ku Li morintah ..Den ponah rodah Sungai Nigiri ..dari K.Krai hinggo sempadan Perak ..indah sekali, sungai joghonih bak kristal ..di ujung sungai botombong nigrito tak bocholi sodang nangkap baung, jelawat. La ni PAS jago nogori ..PAS cubo jadikan sungai di Kolantan mcm Sg.Syurga warno putih mcm susu ..tapi jadinyo warno TEH TARIK ..tak po lah, Allah dah susun mcm tu ..sobab PAS cayo dgn SUSUNANG ALLAH ..Las2 DUN naik gaji dlm rudum ekonomi yg sgt dahsyat. .tuckbEEr.

Tanpa Nama berkata...

Duit dari hasil dari rompakan juga rezeki dari Allah kata Nik Doremon..KAKAKAKAKAKAKAKAKAK