Khamis, 24 Disember 2020

GERAKAN ANTI ZAHID MULA MEREBAK

 

 GERAKAN 

ANTI ZAHID

MULA MEREBAK

AMIN

MAKNANYA INI

JUGA GERAKAN

ANTI ANWAR

AMIN 


Tekanan terhadap Zahid memuncak dalam Umno

Kadudukan Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi menjadi tumpuan sejak kebelakangan ini berikutan keputusannya mahu bekerjasama dengan bekas mentornya Anwar Ibrahim bagi membentuk kerajaan baru, namun kemudiannya ditolak oleh pimpinan parti.

Tamparan hebat diterima Zahid selepas menulis surat bersama Najib Razak kepada Yang Dipertuan Agong menyokong Anwar sebagai Perdana Menteri.

“No Anwar dan no DAP” telah menjadi polisi kepada Umno selepas mesyuarat Majlis Tertinggi yang membincangkan surat Zahid dan Najib itu.

Beliau dikatakan tersepit antara kembalinya populariti bekas presiden Najib  dan intergriti timbalannya yang bersih  Mohamad Hassan.

Ekoran itu, tekanan mula dikenakan ke atas bekas timbalan perdana menteri itu agar berundur.

Bekas pengacara TV3, Dhalan Maamor menyiarkan sekeping gambar yang menunjukkan satu kain rentang menuntut Zahid berundur.

“Perlakuan siapa? Apa tujuan? Wajarkan  Zahid seorang pemimpin nombor wahid dalam Umno diperlakukan begini?” tanya Dhalan, bekas Setiausaha Politik menteri dari DAP, Anthony Loke itu.
 
Namun, kata Dhalan, tidak penting siapa yang naikkan banner menolak  Zahid tetapi kenapa ia muncul secara tiba tiba. Itu lebih difikirkan.
 
“Saya merasakan ia tidak terlalu penting dan luar biasa “serangan” sebegini kerana ia kejadian biasa dalam politik.

“Sudah pasti penyokong  Zahid akan bangun mempertahankannya dan tak kurang musuh politik akan mengiyakannya selain bertepuk sorak,” kata Dhalan.

Beliau bertanya, apakah kejadian ini juga sebagai penanda akan berlaku perubahan apabila tiba masa pemilihan parti yang semakin dekat.

Semuanya serba mungkin, katanya bahkan, strategi ini boleh menimbulkan banyak spekulasi samada ia datang dari luar atau dalam parti.

Ia adalah “perbuatan” politik yang memang mempunyai tujuan, katanya.
 
Samada tujuannya memberi amaran kepada Zahid oleh sahabat “sepermainan” atau daripada musuh yang sudah faham akan “permainan”.

“Saya penuh yakin “game” mula bertukar dan akan terus bertukar dari hari ke hari samada cara atau bentuk politik baru sesuai dengan keadaan masakini,” katanya.

Bagi beliau, apa yang berlaku dalam politik negara mutakhir ini meletakkan Zahid buntu mencari penyelesaian.

“Ke kiri penuh onak, ke kanan penuh duri.

“Beliau seolah tersepit namun kehidupan dan “nyawa” politiknya harus dipertahankan walaupun ramai yang bertanggapan Zahid seperti hampir lemas,” kata Dhalan.

 PRU15

TIGA BULAN LAGI

KAH KAH KAH

KALAU ZAHID 

JATUH HUKUM

SEBELUM PRU15

MAKNANYA 

PROJEK ANWAR

 KANTOI MANTOI

AMIN

TIM BANDUAN 

WAJIB JATUHKAN 

MUHYIDIN SEKARANG

AMIN






DALAM BULAN TIGA

KAH dinar 

Tiada ulasan: