Isnin, 17 Julai 2023

CIK GU BARD KENA KENCING


Chegubard lapor kes Anwar? SPRM kata tak ada

TIADA sebarang aduan rasmi ataupun memorandum diterima daripada pemimpin parti Bersatu Badrul Hisham Shaharin sehingga hari ini, kata agensi antirasuah.

Menurut sumber, pada 11 Julai lalu, kira-kira jam 1.52 petang, Badrul hadir ke ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) namun tidak mengemukakan apa-apa aduan.

“Beliau membuat satu sidang media di luar Ibu Pejabat SPRM dan setelah selesai sidang media, individu tersebut meluahkan hasrat untuk menyerahkan memorandum di pondok keselamatan pintu depan.

“Namun, pegawai SPRM memaklumkan prosedur penyerahan memorandum mesti dibuat di dalam premis dan ada pegawai yang sedia menunggu untuk menerimanya,” katanya kepada The Malaysian Insight.


Bagaimanapun, kata sumber, anggota jawatankuasa penerangan Bersatu itu enggan masuk dan memaklumkan akan menyerahkan maklumat secara pos.

Katanya, sehingga hari ini, agensi itu belum menerima sebarang aduan rasmi atau memorandum daripada aktivis itu.

Ketua Pesuruhjaya SPRM Azam Baki ketika dihubungi turut menafikan telah menerima sebarang aduan atau laporan daripada individu bernama Badrul Hisham Shaharin.

Badrul dalam sidang media di hadapan SPRM Putrajaya pada Selasa lalu dan mendakwa mempunyai bukti mengenai pemilikan rumah, tanah dan kereta Perdana Menteri Anwar Ibrahim.

Beliau turut mendakwa akan menyerahkan bukti menunjukkan kediaman Anwar di Kajang milik seorang ahli perniagaan.

Susulan itu, setiausaha politik Anwar Ahmad Farhan Fauzi membuat laporan polis pada Khamis ke atas Badrul kerana memfitnah perdana menteri.

Peguam Anwar Sankara Nair pada masa sama turut menjelaskan kediaman perdana menteri dipajak untuk tempoh 10 tahun pada 2020.

Selain Badrul, laporan itu juga dibuat kepada Ahli Parlimen Tasek Gelugor Wan Saiful Wan Jan dan blogger Raggie Jessy Rithaudeen.

Badrul seterusnya semalam membuat laporan polis ke atas Anwar dan mendakwa perdana menteri menekan pihak berkuasa untuk menutup mulutnya. – 17 Julai, 2023.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

TERGOLEK DOG

KAH KAH KAH

CIK GU BARD

KENA KENCING

KAH KAH KAH

INILAH BUKTI

KUASA & RASUAH

KAH KAH KAH

SATU PELJARAN

UNTUK SEMUA

KAH KAH KAH

RASUAH HANYA

UNTUK YANG

KALAH

KAH KAH KAH

KHALAS

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa bodoh bingai kau dgn Che Gu Bard, Wan Jana dan Jesse Rithaudeen Muallah kang dah kena criminal defamation pasal tak tengok lease agreement 10 tahun sewa rumah Sg. Long. Abah belasah RM250 juta duit cukai Syed Mokhtar salahguna kuasa dia sbg PM tekan Syed Mokhtar byk beza lol. Gi check le skandal Abah dgn Nika Gee, berbuih mulut Tamrin Ghaffar. Siap report Jawi.

Tanpa Nama berkata...

Sama cerita Ezam dengan kotak kotak nya, ini zaman orang lain pulak semua yang hilang kuasa lawan sebab akan masuk catatan buku SPRM kah kah kah, masa berkuasa tidak masuk hilang kuasa akan masuk buku akaun baru kah kah kah sebabkan inilah ramai nak menang semula takut takut nama masuk buku, terbaharu Anwar kata dah tengok fail kah kah kah nama siapa atas nama siapa bawah nama siapa tepi nama siapa sisi kah kah kah hanya yang pegang fail tahu kah kah kah, tunggu tunggu akan keluar bila perlu akan gunakan kalau cabar kalau lawan pakai fail kah kah kah masih tak pandai-pandai lagi susahnya mengajar orang cerdik akal panjang curi laju komisen cepat kah kah kah kena buat satu penjara khas untuk orang politik ini lah woit, mana satu ekor tidak mencuri mana satu bebas rasuahnya kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

nuar mmg kaki kencing... yang pelik walanon sikit pun tak rasa hancing.. deme siap buat parti golden shower.. mandi dan hirup... kah kah kab