Ahad, 24 Disember 2023

BOIKOT BARANGAN PRO ISRAEL


London protest calls for Gaza ceasefire and boycott of Israel-linked brands

Demonstrators in and around Oxford Street campaign against retailers including Puma, Hewlett-Packard and Axa


Beratus-ratus orang telah berarak di sepanjang Oxford Street di London menyeru gencatan senjata segera di Gaza dan memboikot jenama "berkaitan Israel", ketika lalu lintas di daerah beli-belah yang sibuk itu terhenti beberapa hari sebelum Krismas.


"Tidak boleh ada Krismas seperti biasa semasa pembunuhan beramai-ramai berlaku," penganjur dan kumpulan aktivis Sisters Uncut menulis di media sosial pada hari Sabtu, menyeru boikot jenama termasuk Puma, HP dan Axa.


“Apabila kita mengganggu aliran modal kita menyerang di tengah-tengah pendudukan kejam. Kami akan terus menutupnya sebagai solidariti dengan rakyat Palestin,” kata kumpulan itu, berkongsi video penunjuk perasaan bersenjatakan bendera Palestin dan sepanduk di bawah hiasan bergemerlapan Carnaby sambil melaungkan “tutup ia” di luar Puma.


Penunjuk perasaan di luar dua kedai Zara melaungkan "semasa anda membeli-belah, bom jatuh" dan "Zara, Zara, anda tidak boleh bersembunyi, berhenti menyokong pembunuhan beramai-ramai" merujuk kepada kempen balas dendam Israel, yang telah membunuh lebih 20,000 orang di Gaza, menurut kepada kementerian kesihatan, kebanyakannya wanita dan kanak-kanak


    KEMPEN BOIKOT

    DITERUSKAN

    AMIN

    SELAIN DARI

    MEK DONAL KINI

    DI TAMBAH LAGI

    AMIN

    PUMA DAN ZARA

    HP DAN AXA

    SENARAI BARU

    AMIN

    STARBUCK

    MEL DONAL

    TERUSKAN LAGI

    AMIN

    KHALAS

    Tiada ulasan: