Jumaat, 16 Februari 2024

UMNO KELUAR PAKATAN ?



PN ajak Dr Akmal bawa UMNO keluar dari PH
KUALA LUMPUR – Sudah sampai masanya Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Dr Muhamad Akmal Saleh membawa parti Melayu itu keluar daripada kerjasama dengan Pakatan Harapan (PH) susulan tindakan terbaru DAP menghiris perasaan orang Melayu.

Pengerusi Biro Armada Pusat, Dr Mohd Aleef Yusof berkata, ini kerana penolakan sayap UMNO itu terhadap cadangan untuk menjadi Kampung Baru Cina sebagai tapak warisan dunia selari dengan pendirian PN.

“Saya mengajak Dr Akmal sebagai Ketua Pergerakan Pemuda UMNO membawa satu misi dan aspirasi baharu supaya satu hari nanti membawa UMNO keluar daripada bersama PH.

“Selepas itu UMNO boleh bersama dengan PN dan sama-sama menyatukan orang Melayu sebagaimana DAP menyatukan semua orang Cina.

“Pendirian UMNO yang menolak cadangan Menteri DAP, Nga Kor Ming tidak ubah seperti perjuangan PN,” katanya kepada MalaysiaGazette, di sini, hari ini.

Isnin lalu, Dr Muhamad Akmal menegaskan, tiada keperluan untuk membincangkan mengenai cadangan pencalonan Kampung Baru Cina di Selangor sebagai Tapak Warisan Dunia Pertubuhan Pendidikan, Saintifik dan Kebudayaan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNESCO).

Sebelum ini, Setiusaha Agung UMNO, Datuk Dr. Asyraf Wajdi Dusuki berkata, parti itu menolak sekeras-kerasnya cadangan Kor Ming bagi mencalonkan kampung-kampung baru Cina di Selangor sebagai Tapak Warisan Dunia Pertubuhan Pendidikan, Saintifik dan Kebudayaan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNESCO).

WOIT

NAK KELUAR

KE MANA?

JENG JENG JENG

KALAU KELUAR

ZAHID MASUK JIL

KAH KAH KAH

LEBIH BAIK

JANGAN KELUAR

KHALAS

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

soalan salah bro.. soalan betul adakah umno perlukan zahid..